לקוחות יו פון לשעבר? תבדקו את תעריפי חו"ל שלכם בפלאפון

לקוחות שנוידו מיו פון לפלאפון לאחר רכישת החברה קיבלו הבטחה לשמירה על המסלולים הקיימים - ואולם לקוח שנויד הופתע לגלות חיוב של כ-2,000 שקל על שיחות שביצע כששהה בארה"ב

בחודש אוקטובר האחרון השלימה פלאפון את רכישת יו פון, שמנתה כ-65 אלף לקוחות. הלקוחות נוידו מיו פון לפלאפון עם הבטחה לשמירה על המסלולים הקיימים.

אלא שאם טסתם לחו"ל ועשיתם שימוש בסלולרי, כדאי לכם לבדוק את החיובים, כך לפני פניית ר' ל"גלובס", שהופתע לגלות חשבונית של כ-2,000 שקל עבור שיחות שביצע בעת ששהה בארה"ב.

"אני לקוח יו פון שהועבר אוטומטית לפלאפון", מספר ר'. "אני נוסע באופן תדיר לחו"ל ורגיל להיות מחויב בתעריף של 2 שקל לדקת שיחה מארה"ב. בחזרתי האחרונה מחו"ל נחרדתי לראות כי חויבתי ב-10 שקלים לדקה, זאת מבלי שאיש הודיע לי על כך. פנייה למוקד השירות נתקלה פעם בטענה שלא היו צריכים להזהיר, ובפעם אחרת נאמר לי ש'הזהירו אותי בסמס' (מה שלא היה ולא נברא). התשלום שנדרש ממני הוא כמעט 2,000 שקל".

אחרי שנואש מהתנהלותו מול פלאפון, ר' פנה ל"גלובס" למועצה לצרכנות ולארגון "אמון הציבור", כשהוא נחוש ראשית לתקן את העוול שלטענתו נגרם לו ו"להזהיר לקוחות אחרים שלא יפלו בפח כמוני".

כמו כלל לקוחות יו פון, אחרי שר' נויד לפלאפון, הוא קיבל מייל שבו מבטיחה לו פלאפון כי "מרכיביהם העיקריים של התוכניות שאליהן הצטרפת בעבר יישארו ללא שינוי, ובחלק מהמקרים אף תהנה מהטבה בתכולת התוכנית".

עוד ציין כי נכתב במייל כי עיקרי התוכניות יפורטו בחשבוניות אוקטובר ונובמבר. "בחשבונית של חודש אוקטובר לא מופיע כל אזכור לגבי העלאת תעריפי השיחות מחו"ל. בתור מי שחלק נכבד מחשבוניותיו ליו פון היו בעבור שיחות לחו"ל, הבנתי מאותו מייל שגם תעריפי חו"ל לא צפויים להשתנות. אני מרגיש שמכשילים את לקוחות יו פון".

אמנם כשפנה ישירות לחברה לא צלחה דרכו, אבל פניותיו של ר' לגופים הצרכניים הניבה סנונית ראשונה של החזר כספי אותו ציפה לקבל, כאשר נציג פלאפון הציע לו הנחה של 50% על החשבונית האמורה.

ר' סירב. "זה מעבר לכסף. מדובר פה בהגינות בסיסית שבפלאפון כנראה לא רואים בה צורך", הוא אומר ל"גלובס".

על גבי ההצעה נימק נציג פלאפון ל-ר' כי "טרם נסיעתך לא נתקבלה בחברתנו בקשה לצירוף המנוי לחבילת חו"ל, ולפיכך חויב החשבון כלקוח מזדמן, בהתאם לתעריפון פלאפון".

הניסיון לפתור את הסיפור על-ידי פלאפון מעלה שתי נקודות שכדאי להתעכב עליהן: ראשית, הרציונל הפשוט הקובע כי אם החברה סבורה כי נעשה עוול ללקוח וכי לא נהגה בהוגנות - מדוע היא מציעה לו פיצוי חלקי בלבד?

הסוגיה השנייה היא תזכורת לכלל הצרכנים: לפני כל נסיעה לחו"ל חובה להכיר את תעריפי החיוג מחו"ל. חברות הסלולר, ובעיקר הגדולות, מחייבות על דקת שיחה שבוצעה מהסלולרי בחו"ל בתעריפים היקרים פי 10 ויותר מתעריפי החיוג במסגרת חבילות, ולכן לפני היציאה מהארץ חובה לבדוק כמה תשלמו אם תחייגו מהסלולרי שלא דרך ווייבר או וואטסאפ או שלא במסגרת חבילה אליה הצטרפתם מראש.

בסופו של דבר, עקשנותו של ר' השתלמה, משום שהחיוב עבור השיחות שביצע יעמוד על כעשירית מהחשבונית המקורית, כלומר כ-230 שקל, והוא יחושב על-פי תוכנית של פלאפון וזאת כ"מחווה שירותית".

מפלאפון נמסר בתגובה: "מנויי יו פון עברו לחברת פלאפון בנובמבר האחרון וקיבלו מכתב מפורט, לרבות בנושא חבילות שיחה וגלישה בחו"ל. פלאפון מציעה גם למנויי יו פון חבילות משתלמות ביותר, כולל לשיחות חו"ל בתעריפים מוזלים. הלקוח לא ביקש להצטרף לחבילה או למסלול חו"ל. כל התעריפים, לרבות תעריפי חו"ל, מופיעים באתר יו פון, והלקוחות מוזמנים להתעדכן בהם לפני נסיעתם".  

אם נתקלתם בעוולה צרכנית, אתם מוזמנים להעביר לנו את פרטיה למייל שכתובתו: Michal-r@globes.co.il