אחותו של ינון מגל: "זה היה מופע מרהיב של עדר כי ימלוך"

אדוה מגל-כהן, בשם כל האחים של ינון: "ביקשו לטרוף אותו עד להמתתו הסופית" ■ "היה זה שיר הלל לשיימינג ולהלבנת פנים... הכול כמובן רהוט ומנוסח לעילא - אך אלים ופראי כאחרון הטוקבקיסטים"

ינון מגל / צילום: יונתן בלום
ינון מגל / צילום: יונתן בלום

אדוה מגל-כהן, אחותו של חבר הכנסת לשעבר ינון מגל, פרסמה הבוקר (ג') תגובה בשמה ובשם האחים הנוספים של ינון למסכת האירועים שבסיומה הודיעה המשטרה על סגירת התיק נגדו בחשדות להטרדות מיניות

מגל כהן כתבה בפייסבוק: "מבוקר יום שלישי ה-24.11.2015 (חודשיים!) נשאבנו באחת עם ינון לסערה קשה מאוד... נתבקשנו שלא להגיב. כעת, משחלפה הסערה הציבורית (אך לא הפרטית), וגם ברמה המשפטית נוקה החשד לפלילים, אנו מבקשים לומר כמה מילים על אותם ימים. ימים בהם עמדנו מוכי הלם, מול גל צונאמי של שנאה ששטף את ינון ברשת (מילא את הפיד למשך שבוע) ובעיתונות (שישה עמודים רצופים ב"ידיעות אחרונות" כדוגמה!), בפסקנות ובנחרצות, שהתבסס על שני פוסטים ברשת, שהתנדבה בהתלהבות לתפקד כרשות חוקרת, שופטת ומענישה.

"היה זה שיר הלל לשיימינג ולהלבנת פנים... כשהכול שוצף בלעג הציניקנים, שמחה לאיד, טהרנות, מציצנות, הומור מרושע וצדקנות, הו צדקנות אין קץ... והכול כמובן רהוט ומנוסח לעילא - אך אלים ופראי כאחרון הטוקבקיסטים המכונים 'האספסוף', להם כוווולם בזים.

"מי שהעז וניסה להשמיע קול שונה ולעלות פוסט, נאלץ לא פעם להורידו ומיד. מעטים העיתונאים שהעזו לכתוב אחרת. היה זה מופע מרהיב של עדר - עדר כי ימלוך. קשה מאוד היה לעמוד מן הצד ולחוות זאת. התחושה הייתה שהעיתונות ברובה במשך כמה ימים בעטה בינון, עד שבחר לעצור את הטירוף ולהתפטר.

"אנו מבינים כי זהו מחיר שמשפחה משלמת כשבן המשפחה יוצא לחיים הציבורים, מואשם בפלילים (אשמה שהופרכה) וחבר במפלגה 'הלא הנכונה'. השתיקה וההתבוננות מהצד אפשרו לחוש את עוצמת השנאה, שכמוצאי שלל רב ביקשו לטרוף את היריב עד המתתו הסופית.

"עמדנו בזה. לא רק בגלל שאנו משפחה חזקה ומאוחדת. עמדנו בזה גם בגלל שהיו חברים טובים שהתקשרו, ידידים שסימסו או שלחו בפרטי, שכנים שהניחו עוגה בפתח ביתה של אימנו בערב שבת, ואנשים רבים שהיו פשוט 'אנשים' וחיזקו מול הגל שביקש להטביע. רובם, אגב, אינם מזוהים פוליטית עם ינון או עם הבית היהודי.

"אנו מבקשים כעת לאמר להם: תודה. העמידה לצידינו בימים קשים תיחרט בזיכרון ובלב. חברים יקרים, אנו אוהבים אתכם. היו אלה קרני אור בימים קשים, שחיזקו והזכירו שמעבר לכל מה שפגשנו קיים גם קול אחר, עמו בחרנו להישאר. 

"אוהבים מאוד את ינון. מאמינים בו ובאמת החזקה שמובילה אותו בכל אשר ילך, ומאחלים לו בהצלחה בכל. אלעד, אדוה ואיתי מגל".

רחלי רוטנר: "התיק נסגר? לא מעניין אותי"