צפו: הסיפור המדהים על משרד "יום הדין" שהוקם בארה"ב

האנשים שיצילו את העולם משואה גלובלית: זה נשמע כמו סיפור מתוך סרט מדע בדיוני, אבל מדובר בנושא רציני לגמרי ■ הכירו את הגוף החדש שהוקם לאחרונה בארה"ב וזכה לכינוי "משרד ארמגדון" ■ צפו בווידאו

נאס"א, "המשרד להגנה פלנטרית", אסטרואידים ארמגדון / צילום: וידאו
נאס"א, "המשרד להגנה פלנטרית", אסטרואידים ארמגדון / צילום: וידאו

בכל רגע נתון מקיפים את השמש במסלול דומה לכדור הארץ אינספור אסטרואידים. רובם המכריע זעירים: הם למעשה רק גרגרי אבק או אבנים קטנות. אולם יש גם אלפים רבים של אסטרואידים שגודלם נע בין מטרים בודדים לבין מאות קילומטרים רבועים.

שינוי קל שבקלים בכוחות הכבידה המופעלים על אסטרואידים שכאלה יכול להוציא אותם ממסלולם האינסופי בחלל ולהעלות אותם על מסלול התנגשות עם כדור הארץ. כדי להשמיד לחלוטין תא שטח בגודל של מדינה אירופית ממוצעת, מספיק אסטרואיד בקוטר של כ-140 מטר. כדי לגרום לשואה גלובלית שעשויה להכחיד את כל החיים על כדור הארץ, מספיק אסטרואיד בקוטר של קילומטר.

ארגונים בינלאומיים וסוכנויות חלל מודעים לסכנות של התנגשות אסטרואידים בכדור הארץ מזה עשרות שנים, ומנסים לאתר גופים שמימיים מסוכנים ולנטר את מסלוליהם. המאמצים הללו קיבלו שדרוג רציני בתחילת החודש כשסוכנות החלל האמריקאית הודיעה על פתיחתה של מינהלת חדשה שכל תפקידה הוא לאתר אסטרואידים מסוכנים, להחליט אם הם נמצאים במסלול התנגשות ובמידה שהתשובה חיובית - למצוא דרך להסיט אותם ממסלולם.

האדם שעומד בראש המינהלת החדשה - "המשרד להגנה פלנטרית" שמה - הוא קולונל בדימוס לינדליי ג'ונסון שהצטרף לנאסא ב-2003 ומאז מתמחה בתחום "הגופים החלליים הקרובים".