מתחם הגדנ"ע: שיכון ובינוי, אפריקה, אביב ואשטרום מתמודדות

בימים האחרונים עמלים אנשי החברה הממשלתית "דירה להשכיר" על בחינת ההצעות השונות במכרז לבניית מיזם להשכרה ארוכת טווח של המדינה

חברות הנדל"ן הגדולות בישראל מתחרות על בניית מיזם להשכרה ארוכת טווח של המדינה במתחם הגנד"ע שבדרום תל-אביב. ל"גלובס" נודע כי למכרז - שנסגר להגשת הצעות בסוף השבוע שעבר - ניגשו בין היתר שיכון ובינוי נדל"ן מקבוצת אריסון, קבוצת אשטרום, חברת אפריקה ישראל מגורים, קבוצת אביב וחברת פרשקובסקי.

מעניין לציין ששלוש מבין החברות שהגישו הצעות למכרז הנוכחי - אשטרום, אפריקה וקבוצת אביב - זכו במכרזים קודמים של המדינה לבנייה להשכרה. אפריקה זכתה במכרז שפרסמה המדינה בהרצליה במתחם גליל ים לבניית 215 דירות להשכרה ארוכת טווח, קבוצת אביב זכתה במכרז לבניית 246 יחידות דיור להשכרה ברמת השרון וקבוצת אשטרום זכתה במכרז בחיפה שמאפשר בניית 268 יחידות דיור, כאשר 142 מיועדות להשכרה ארוכת טווח ושאר הדירות למכירה בשוק החופשי.

בימים האחרונים עמלים אנשי החברה הממשלתית "דירה להשכיר" על בחינת ההצעות השונות. ההערכות בשוק הן שההצעות על הקרקע במיזם חצו את רף 100 מיליון שקל.

עוד נודע ל"גלובס" כי ככל הנראה שתי חברות הגיעו לקו הגמר של המכרז, ובכוונת "דירה להשכיר" לקיים התמחרות שתכריע מי תהיה הזוכה. נציין כי הליך התמחרות במקרה הזה עשוי להעלות אף יותר את המחיר שהחברות יהיו מוכנות לשלם על הקרקע.

בחברה הממשלתית סירבו להתייחס לזהות החברות שניגשו למכרז. בתשובה לשאלת "גלובס" על המכרז והליך ההתמחרות נמסר מ"דירה להשכיר": "החברה מקיימת תהליך מסודר של בחינת ההצעות שהוגשו במכרז מתחם הגדנ"ע, תוך הסתייעות ביועצים מקצועיים ממשרד עוה"ד פירון וממשרד רו"ח BDO זיו האפט, ולכשתסתיים הבדיקה, תפרסם החברה, באופן מסודר, פרטים אודות ההצעה הזוכה".

המכרז במתחם הגדנ"ע כולל 350 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח. על פי מסמכי המכרז, השטח שיצא לשיווק ליזמים וקבלנים משתרע על פני כ-12 דונם ומתייחס למתחם הגדנ"ע הממוקם בקרן הרחובות בנטוב מרדכי 11 וגרוסמן מאיר 10. במסגרת התוכנית החלה על המגרש ניתן יהיה לבנות בניינים עד גובה 15 קומות, שיכללו 350 יחידות דיור בשטח ממוצע של 70 מ"ר, המיועדות כולן להשכרה לטווח ארוך.

כמו בכל מכרז לשכירות שפרסמה המדינה עד כה, 25% מהדירות יושכרו לזכאי משרד השיכון והבינוי כאשר שכר הדירה בדירות אלו יהיה מפוקח ויעמוד על 20% פחות ממחיר השוק. עוד על פי מסמכי המכרז, שטח הדירות המיועדות לזכאי משרד השיכון והבינוי ויושכרו בשכר דירה מופחת, לא יפחת מ-70 מ"ר ולא יעלה על 100 מ"ר. כמו כן, הדירות האמורות לא ייבנו בבניין אחד אלא יחולקו בין בנייני המיזם, בשיעור של 20%-30% דירות בשכר דירה מפוקח בכל בניין.