הישג לישראל: זק"א קיבל מעמד רשמי של ארגון מייעץ לאו"ם

שגרירות ארה"ב תמכה בצירוף הארגון וקידמה את המהלך ■ יו"ר זק"א: זה ארגון מוסרי וערכי, וקבלתו לאו"ם היא חלק טבעי מפעילותו חובקת העולם ■ דנון: ניצחון אדיר

אמבולנס של זקא עם גופות החטופים  / צילום: אסף ברזינגר לוגסי - זק"א ת"א
אמבולנס של זקא עם גופות החטופים / צילום: אסף ברזינגר לוגסי - זק"א ת"א

אחרי 3 שנים של מאמצים שכשלו, קיבל ארגון זק"א מעמד רשמי של ארגון מייעץ לאו"ם. זק"א התקבל בקונסנסוס, למרות שבוועדה המאשרת - ועדת הארגונים הלא ממשלתיים של או"ם - חברות מדינות עוינות לישראל כאיראן, קובה, ונצואלה, סודן ופקיסטאן. ארגון ישראלי נוסף שזכה בהכרת או"ם הוא אלמנארה - ארגון לקידום אנשים עם מוגבלויות.

יו"ר זק"א, יהודה משי-זהב, אמר כי זק"א הוא "ארגון מוסרי וערכי, וקבלתו לאו"ם היא חלק טבעי מפעילותו חובקת העולם". לדבריו, זק"א פועל היום במדינות רבות, מציל חיים ושומר על כבודם של נספים באסונות. משי-זהב ציין כי העובדה שהארגון אושר פה-אחד בוועדה הרלוונטית נובעת מהמהלכים הדיפלומטיים של שגרירות ישראל באו"ם.

מעמד של גוף רשמי באו"ם מעניק לזק"א זכות להשתתף בדיונים רשמיים בכל מוסדות האו"ם ולהשפיע על השיח בוועדות שונות של הארגון הבינלאומי.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר: "זה ניצחון אדיר. זק"א הוא ארגון שמסמל את הערכים המוסריים של ישראל, וקבלתו לאו"ם מבטאת הכרה בינלאומית בערכים אלה. זק"א קיבל את המעמד הראוי לו בפרלמנט העמים".

ועדת הארגונים הלא ממשלתיים של האו"ם, שמתכנסת פעמיים בשנה, דחתה את פניית זק"א לקבל מעמד רשמי באו"ם בשלוש השנים שחלפו, בגלל מה ששגרירות ישראל הגדירה כ"התנגדויות רבות של גורמים אנטי-ישראליים". אך בעקבות מאמצי השגרירות, ובשיתוף ותמיכה של שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאואר, הוסרו המכשולים.

זק"א ואלמנארה מצטרפים לארגונים ישראליים נוספים שקיבלו בעבר מעמד רשמי של ארגונים מייעצים לאו"ם - בית איזי שפירא ואלו"ט.