ד"ר דום: "התחזית כל-כך מדכאת, אני צריך 'לשחות' בבירה"

הכלכלן השנוי במחלוקת מארק פאבר השתתף בוועידת "Inside ETFs" ואמר כי להערכתו הוא לא יזכה לראות שוקי שורי נוסף בימי חייו ■ כהרגלו, הוא תקף את הבנקים המרכזיים והאשים אותם בהאטה בסין ובכלכלה הגלובלית

מארק פאבר / צלם: רויטרס
מארק פאבר / צלם: רויטרס

הכלכלן השנוי במחלוקת ד"ר מארק פאבר, הידוע גם בכינויו "ד"ר דום", סיפק שוב תחזית שלילית לגבי עתיד שוק המניות וטען כי הוא מעוניין להטביע את יגונו בשתיית בירה.

פאבר, המחבר של  "Gloom, Boom & Doom Report", השתתף בוועידת ה-"Inside ETFs" ואמר כי התחזית הכלכלית לטווח הבינוני היא כל-כך מדכאת שהוא מעוניין "לשחות" בבריכה מלאה בבירה.

הכלכלן הנודע בן ה-69, ציין עוד כי להערכתו הוא לא יזכה לראות שוק שורי נוסף בחייו. הוא האשים את מדיניות ההקלה המוניטרית של הבנקים המרכזיים בעולם, בכך שהיא הובילה לירידה בביקושים לסחורות בסין וכתוצאה מכך לצמיחה איטית של הכלכלה הגלובלית.

פאבר המשיך ותקף את הבנקים המרכזיים. הוא טען כי למדיניות הריבית האפסית שבה הם נקטו בשנים האחרונות, היו "תוצאות שליליות בלתי רצויות". הוא אמר עוד כי הריבית האפסית הוזילה את עלות האשראי מסביב לעולם, עניין שהוביל להתפתחות בועת אשראי בסין. לדבריו, היחידים שיצאו ללא פגע מהשוק הזה הם הבנקאים המרכזיים. "הם אולי יאבדו את המשרות שלהם, אך תמיד יוכלו למצוא משרות עם שכר גבוה בוול סטריט", הוא ציין.