TGI: תחנות הרדיו האזורי משתלטות; טל ואביעד מתחזקים

עוד מסקר TGI: הציבור ממשיך לשמור אמונים לתוכניות הבוקר של רשת ב', ובראשן "הבוקר הזה" עם אריה גולן ■ זינוק חריג ל"רדיוס" המשדרת בשרון

תוצאות סקר ה-TGI שפורסמו אתמול (ד') על-ידי קנטר מדיה, המתייחסות להאזנה לרדיו, מעידות על טלטלה של ממש בהגמוניה התקשורתית.

על-פי הנתונים, חל בשנת 2015 זינוק בהאזנה לרדיו האזורי לחשיפה של 37.2% - קרוב מאוד לתחנות קול ישראל שהחשיפה לכולן יחד מגיעה ל-37.4%.

"רדיוס" המשדרת מאזור השרון הפכה להיות תחנת הרדיו הארצית המואזנת ביותר עם זינוק חריג מ-7.4% האזנה בקרב מאזינים בוגרים בחציון הראשון של השנה ל-11.3% בחציון השני. שתי התחנות שאחריה התחזקו אף הן בהאזנה - אקו 99FM ורדיו ללא הפסקה.

הזינוק המרשים ביותר הוא של רדיו דרום ותחנת-הבת שלה דרום 101.5FM: ההאזנה הארצית לתחנה המשדרת באזור אשדוד עד לצפון הנגב צמחה בלא פחות מ-167% בהאזנה בקרב גילאי 18 ומעלה.

בצל פרשת הפלייליסט, גלגלצ רק הולכת ומתחזקת, והיא כיום תחנת הרדיו המואזנת בישראל עם 34.9% האזנה בממוצע בשנת 2015.

מעבר לזה נרשם מהפך גם בתחום תחנות האקטואליה הציבוריות: גלי צה"ל גברה בחציון השני של 2015 על רשת ב'.

עם זאת, נתוני רצועות הבוקר של רשת ב' חזקות מאלה של גלי צה"ל: תוכנית הרדיו המואזנת בישראל היא "הבוקר הזה" של אריה גולן, שממוצע ההאזנה בשעתיים של שידורה היומי עומד על 364.5 אלף צופים. בשעה הראשון של התוכנית "סדר יום" עם קרן נויבך עומדת ההאזנה על 263 אלף מאזינים ויורדת בשעה השנייה ל-247 אלף מאזינים.

ל"בוקר טוב ישראל" של גלי צה"ל עם אסף ליברמן מאזינים מדי בוקר בממוצע 292 אלף ישראלים, ולתוכניתו של ניב רסקין המשודרת אחריה מאזינים 257 אלף מאזינים.

ברדיו האזורי, השליטה הברורה ברצועת הבוקר היא של טל ברמן ואביעד קיסוס המשדרים מרדיו אקו 99FM, וההאזנה אליהם רק מתחזקת - 270 אלף ישראלים מאזינים להם מדי בוקר, לעומת תוכניתם של שי גולדשטיין ודרור רפאל להם מאזינים 131 אלף ישראלים (התחזקות); ואילו תוכניתם של אסי עזר ודפנה לוסטיג ברדיו תל-אביב ספגה ירידה ל-75 אלף מאזינים מדי בוקר.

ענת ארדיטי, מנכ"לית שפ"א, אמרה בתגובה כי "לראשונה בהיסטוריה התחנות האזוריות של חברת שפ"א עוברות בגילאי 18 את תחנות רשת ב', ג' ו-88FM של קול ישראל. בכל קהלי הצריכה המרכזיים 25-54 וקהלים 18-49, השליטה באחוזי האזנה של שפ"א הם אבסולוטיים. אנו גאים בתחנות הרדיו האזוריות שאנו מייצגים, היום הוא יום גדול עבורן. מפרסמים וחברות מדיה יודעים היום בבירור שכשבאים להזמין רדיו, רדיו זה שפ"א".