גינדי החזקות רוכשת את אלון רבוע כחול ב-115 מיליון ש'

אלון רבוע כחול נושאת על גבה חובות פיננסיים של כ-900 מיליון שקל לבנקים ולמחזיקי האג"ח, ולדברי גינדי החזקות, כחלק מהתנאים להשלמת העסקה תידרש הנהלת אלון רבוע כחול להשלים את הסדר החוב

גינדי החזקות - מנחם, אבי,ליטל,גיא ורועי גינדי / צילום: אלי דסה
גינדי החזקות - מנחם, אבי,ליטל,גיא ורועי גינדי / צילום: אלי דסה

מהלך מפתיע של חברת גינדי החזקות. החברה הודיעה הערב (ו') כי סיכמה על רכישת מניות השליטה (72.7%) מחברת האחזקות אלון רבוע כחול תמורת 115 מיליון שקל, מידי קבוצת אלון. 

אלון רבוע כחול  נושאת על גבה חובות פיננסיים של כ-900 מיליון שקל לבנקים ולמחזיקי האג"ח, וכחלק מהתנאים להשלמת העסקה תידרש הנהלת אלון רבוע כחול, בראשות היו"ר הנוכחי אביגדור קפלן, להשלים בתוך 10 ימים את הסדר פריסת החובות שלה עם הבנקים ומחזיקי האג"ח.

מכירת המניות כוללת גם הסכמה של קבוצת אלון לוותר על המניות שהיא תהיה זכאית לקבל תמורת הלוואת בעלים שהעניקה בעבר לאלון רבוע כחול בהיקף של 110 מיליון שקל, כאשר הלוואת הבעלים תומר למניות במסגרת מהלך של הנפקת זכויות. כמו כן ויתרה קבוצת אלון על זכאותה לקבל חזרה הלוואה של 60 מיליון שקל שהעניקה לאלון רבוע כחול.

אלון רבוע כחול מחזיקה ב-54% ממניות חברת רבוע כחול נדל"ן בשווי שוק של 833 מיליון שקל, ב-63% ממניות חברת תחנות הדלק דור-אלון בשווי של 333 מיליון שקל, וב-78% ממניות רשת נעמן בשווי של 31 מיליון שקל.

בנוסף החזיקה עד כה אלון רבוע כחול גם ברשת הקמעונאות מגה, שנכסה לאחרונה להקפאת הליכים, ומונה לה נאמן. מגה עברה הסדר חוב בקיץ האחרון, במסגרתו היא זכתה להזרמות ענק מצד אלון רבוע כחול, שגם נטלה על עצמה חלק נכבד מחובות מגה, ולמרות זאת המשיכה מגה להפסיד כספים, ועקב כך הועברה לאחריות נאמן, שינסה למכור אותה כמקשה אחת או בחלקים.

גינדי החזקות, שעסקה עד כה בעיקר בתחום הנדל"ן למגורים, נמצאת בבעלות האחים ליטל, אבי, גיא, רועי, ומנחם גינדי.

בתגובה להודעה מסר דובר גינדי החזקות כי "מדובר ברכישה כחלק מהתוכנית האסטרטגית של החברה להתרחבות וצמיחה לתחומים נוספים".

את גינדי החזקות ליוו בעסקה עורכי הדין יורם ראבד איציק כהן ועופר זוזובסקי ממשרד ראבד מגריזיו בנקל ושות'.