ג'קי בן-זקן יישאר חופשי - לפחות עד ההכרעה בערעורו

שופט העליון, סלים ג'ובראן, קיבל את בקשת בן-זקן לעכב את ביצוע העונש של 3 שנות המאסר שנגזר עליו בגין הרשעתו בהרצת מניות מנופים פיננסים - וזאת עד להכרעה בערעור שהגיש

 ג'קי בן זקן/ צילום: אביב חופי
ג'קי בן זקן/ צילום: אביב חופי

ג'קי בן-זקן יישאר חופשי - לפחות עד ההכרעה בערעור שהגיש לבית המשפט העליון. שופט העליון, סלים ג'ובראן, קיבל אתמול (ג') את בקשתו של בן-זקן לעכב את ביצוע העונש של 3 שנות המאסר שנגזר עליו על-ידי שופט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, וזאת עד להכרעה בערעור שהגיש בן-זקן על הרשעתו בהרצת מניות חברת מנופים פיננסים.

בהחלטתו כתב ג'ובראן כי "שקלול הנסיבות לכאן ולכאן מטה את הכף לטובת קבלת הבקשה לעיכוב ביצוע. עסקינן בערעור על הכרעת הדין, כאשר המבקש טוען בערעורו לחפותו המלאה. בחינת הטענות המועלות בערעורו של המבקש, אף על רקע הכרעת הדין המקיפה והמנומקת, מלמדת כי חלק ניכר מהן נוגעות למהלכים הלוגיים אותם ביצע בית המשפט המחוזי ולמסקנות אותן גזר מהממצאים שבפניו - ואין הערעור מתמצה לתקיפת ממצאי העובדה והמהימנות של בית המשפט המחוזי, כפי שטענה המדינה".

לדברי השופט, "מבלי להביע כל עמדה לגופן של הטענות הללו, הרי שעל פניו מדובר בטענות אשר על-פי טיבן גלום בהן הפוטנציאל להשפיע על תוצאת הערעור בנסיבות המקרה הקונקרטי. משכך, מדובר בטענות הראויות להישמע במסגרת הערעור, ויש בהן להצדיק את קבלת הבקשה לעיכוב ביצוע". 

ג'ובראן הדגיש, עם זאת, כי אין להקל ראש בעבירות בהן הורשע בן-זקן. "המעשים המפורטים בהכרעת הדין בוצעו תוך ניצול הידע והמיומנות של הנאשמים בשוק ההון, למען בצע-כסף ותוך פגיעה בפעילותו התקינה של השוק. משכך, על פניו, נראה כי אם תיוותר הרשעת בן-זקן על כנה, הוא צפוי לתקופת מאסר משמעותית", אמר.

נזכיר כי בן-זקן ואיתן אלדר הורשעו על-ידי בית המשפט המחוזי בתך-אביב בהרצת מניות חברת מנופים פיננסים. בהתבססו בין היתר על האזנות סתר שביצעה רשות ניירות ערך לשניים, קבע השופט רוזן כי השניים הריצו את מניית החברה בשלהי שנת 2010, לקראת כניסת המניה למדד תל-אביב 100, במטרה להביא לכך שהמניה תעמוד בתנאים לכניסה למדד.

רוזן העניש את בן-זקן ואלדר בחומרה, שלח אותם ל-3 שנות מאסר בפועל והטיל על כל אחד מהם קנס בסך רבע מיליון שקל. 

בן-זקן מיוצג בידי עורכי הדין ירון קוסטליץ, ליה גוני, נבות תל צור וירון ליפשס.