"העוקץ" בחצי מיליארד שקל: תיפתח חקירה במשטרה נגד דוראד?

מדובר בסכסוך בין 3 השותפות בתחנת הכוח הפרטית ■ דורי אנרגיה טוענת כי אדלקום וחברת זורלו הטורקית קשרו קשר לכאורה עם הקבלן שהקים את תחנת הכוח לניפוח סכום חוזה ההקמה של התחנה, תוך קבלת חלק מההפרש

דוראד / צילום: יגאל גורן
דוראד / צילום: יגאל גורן

ברשות החברות הממשלתיות יבקשו ממשטרת ישראל לחקור חשד להתנהלות לא תקינה בחברת דוראד שמפעילה את תחנת הכוח הפרטית. ברשום בוחנים תקופה ארוכה אם להגיש תלונה במשטרה על החשדות  ל"עוקץ" בסך כחצי מיליארד שקל בדוראד.

כפי שפורסם ב"גלובס" בחודש שעבר, מדובר בסכסוך בין 3 השותפות בתחנת הכוח הפרטית - דורי אנרגיה (שבבעלות קבוצת דורי וחברת אלומיי); אדלקום של האחים אדלסבורג; וחברת זורלו הטורקית.

לפי התלונות של דורי, שתי השותפות האחרות קשרו קשר לכאורה עם הקבלן שהקים את תחנת הכוח, לניפוח סכום חוזה ההקמה של התחנה, תוך קבלת חלק מן ההפרש "בדלת האחורית" באמצעות נאמנות הרשומה באיי הבתולה.

דוראד מפעילה תחנת כוח פרטית המוסקת בגז טבעי וממוקמת באזור אשקלון. דורי אנרגיה מחזיקה 18.75% ממניות חברת דוראד, האחים אדלסבורג (באמצעות אדלקום) מחזיקים ב-18.75%, חברת קו צינור אילת אשקלון (קצא"א) הממשלתית מחזיקה ב-37.5%, וחברת זורלו הטורקית - ב-25%.