ההסתדרות: שביתה ברשויות המקומיות - החל מיום שלישי בחצות

הסיבה להכרזת השביתה: מחלוקת סביב תשלום מענק חד-פעמי לעובדים, כפי שסוכם עם האוצר ■ לטענת ההסתדרות, אגף השכר במרכז השלטון המקומי החליט שלא לשלם לעובדים את המענק

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות הודיעה היום (א')  כי מאחר ולא חלה התקדמות בנושאים הנמצאים במחלוקת מול מרכז השלטון המקומי, החל מיום שלישי בחצות, תחל שביתה כללית בכל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ.

מהודעת ההסתדרות עולה כי לפחות 100 אלף עובדי עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות, לא יגיעו למקום עבודתם החל מיום רביעי בבוקר. כלל השירותים הניתנים על ידי הרשויות המקומיות, לרבות מוסדות החינוך והוועדות לתכנון ובנייה, יופסקו ולא יפעלו.

בהנחיית ההסתדרות עובדי החינוך המיוחד יוחרגו מהשביתה הנוכחית .

נזכיר כי הרקע לשביתה נעוץ במחלוקת בין השלטון המקומי לבין ההסתדרות לגבי הסכם המסגרת שנחתם לאחרונה ובו סוכם עם האוצר על מענק חד-פעמי לעובדים. לטענת ההסתדרות, אגף השכר במרכז השלטון המקומי החליט שלא לשלם לעובדים את המענק.

מההסתדרות נמסר כי עובדי הרשויות המקומיות לא יישארו לבד ואם יהיה צורך הצעדים הארגוניים יורחבו.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: " עובדי הרשויות המקומיות עושים לילות כימים על מנת למלא את תפקידם. הם אינם עובדים שקופים ולא אתן להפוך אותם לכאלה. לאף מעסיק אין את הזכות לנהל מלחמות על גבם של העובדים, בוודאי כשמדובר במעסיק ציבורי. מרכז השלטון המקומי לא הותיר ברירה אחרת. כולי תקווה כי הם יתעשתו, יתחייבו לתשלום התוספות והמענק על פי הסכם השכר החדש, וייתרו את הצורך בשביתה".

ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, הוסיף כי "למעלה מ-3 שבועות שאנו נאבקים על הצדק אך מרכז השלטון המקומי ממשיך לשחק במי ימצמץ ראשון. התרעתי חזור והתרע בפני ראשי הרשויות, על ההשלכות הקשות להחלטה שלהם להמשיך ולנהל את המאבק על גב העובדים. לצערי, דבר לא השתנה. כעת, בשתיקתם ובהתנערות שלהם מהעובדים, הם נושאים במלוא האחריות גם לחוסר הנעימות שתיגרם לציבור הרחב". 

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "מרכז השלטון המקומי חזר והתריע בפני משרד האוצר וההסתדרות כי כדי ליישם את הסכמי השכר החדשים, צריכה המדינה לשפות את הרשויות במענקים החד פעמיים על-פי ההסדר. עוד נטען כי תמוהה ההחלטה לחתום מצד אחד על ההסכם שמיטיב את תנאי שכרם של העובדים, ומצד שני להסכים לקיצוץ של משרד החינוך שיוביל לפיטורים של אלפי מזכירות ושרתים עובדי הרשויות המקומיות. מרכז השלטון המקומי שב וקורא לאוצר ולהסתדרות לשבת וללבן את הסוגיות האמורות עם השלטון המקומי".