טיומקין: רכישת אלרגן ע"י טבע תהיה יותר יקרה ממה שהוערך

אבי טיומקין, כלכלן ויועץ לקרנות גידור בינלאומיות, על התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח: "התערבות הרסנית שהורסת את הייצוא והכלכלה"

אבי טיומקין, כלכלן ויועץ לקרנות גידור בינלאומיות, אף פעם לא משעמם כשהוא מדבר. לאחרונה הוא הרצה בפני סטודנטים ל-MA בבית-הספר לכלכלה הנושא את שמו במרכז הבינתחומי בהרצליה, בנוכחות דיקן בית-הספר, פרופ' צבי אקשטיין ופרופ' יניב גרינשטיין, ולא חסך שבטו מבנק ישראל, שוק הנדל"ן בניו-יורק, שוקי המניות והאמנות ואף ענקית הגנריקה טבע.

טיומקין, כהרגלו, ביקר בחריפות את מדיניות בנק ישראל, שמגדיל בהתמדה את רזרבות המט"ח, ואמר שמדובר ב"התערבות הרסנית שהורסת את הייצוא והכלכלה". הוא גם חזר על אמירתו לפיה במציאות הנוכחית, השקעה בשווקי המניות בטוחה פחות מביקור בגבול אפגניסטן-פקיסטן.

טיומקין הוסיף וטען כי הדפלציה העולמית הצניחה את ערך הנכסים דרמטית באופן כמעט חסר תקדים. ביחס לשוק הנדל"ן בניו-יורק, הוא אמר כי זה צונח עכשיו, ובהתאם אנו רואים שם צלילה של מחירי השכירות למשרדים ומגורים כאחד, ממש כפי שאנו רואים בתחום המניות.

גם על אמנות היה לטיומקין מה להגיד. לדבריו, שוק האמנות העולמי, כמו גם הרוכשים הגדולים בו, נפגעים עכשיו בצורה מאוד קשה.

לטבע, שמנהלת מזה חודשים את רכישת הענק של החטיבה הגנרית של אלרגן, איחל טיומקין "בהצלחה" על רקע הקשיים הגוברים, להערכתו, בהשלמת ההשתלטות, "כשהמימון ומיחזור החוב נעשים מאוד-מאוד קשים, והרכישה תהיה הרבה יותר יקרה ממה שהוערך בתחילה". 

אבי טיומקין / צילום: עינת לברון
 אבי טיומקין / צילום: עינת לברון