לידר שוקי הון: החולשה בשוק האשלג תעיב על התוצאות של כיל

בבית ההשקעות מעניקים לכיל המלצת "תשואת שוק" ומחיר יעד של 18 שקל ■ בלידר מציינים כי גורמים שונים ובניהם פיחות מטבעות במדינות מפתח, פגיעה בהכנסות החקלאים וקיטון בתחזיות הצמיחה במדינות המייבאות אשלג, הובילו בשנה החולפת לחולשה בסביבה העסקית של כיל

בית ההשקעות לידר שוקי הון חזר לסקר את מניית כיל , והעניק לה המלצת "תשואת שוק" ומחיר יעד של 18 שקל למניה, רק כ-10% מעל המחיר הנוכחי שבו נסחרת כיל בבורסה.

ענקית הדשנים הישראלית צפויה לפרסם מחר (ג') את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2015 ולשנה כולה, ובבית ההשקעות מציינים כי תוצאותיה של כיל ב-2016 לא צפויות להיות טובות באופן משמעותי מאלו שתציג ב-2015, כתוצאה מהחולשה בשוק האשלג והפוספט העולמי. 

עוד מוסיפים בלידר כי גורמים שונים ובניהם פיחות מטבעות במדינות מפתח, פגיעה בהכנסות החקלאים כתוצאה מירידה במחירי הגרעינים וקיטון בתחזיות הצמיחה במדינות המייבאות אשלג, הובילו בשנה החולפת לחולשה בסביבה העסקית. "להערכתנו, גורמים אלו לא צפויים להשתנות בקרוב, מה שיוביל להמשך חולשה בענף וזאת למרות שחברות האשלג המובילות הודיעו לאחרונה על קיצוץ מסוים בתפוקות", נכתב בסקירה שפרסמו בבית ההשקעות.

בלידר מעריכים שמחיר האשלג ב-2016 יהיו כ-250 דולר לטון ויעלה בהדרגה עד לרמה של כ-270 דולר לטון. "אנו מאמינים כי מהלכי ההתייעלות שמבצעת כיל חשובים מאוד, בייחוד בסביבה העסקית הנוכחית ולהערכתנו צפויים להימשך בעתיד. עם זאת, ההשפעה של ירידת מחירי האשלג והפוספט בעולם צפויה להיות הגורם המרכזי שישפיע על התנהגות המניה", הם מציינים.