צפו: פיתוח ישראלי חדש מציע מהפכה בסרטוני הרשת

הכירו סטארט-אפ ישראלי חדש ומבטיח בשם קליקוויק, שהשיק לאחרונה פלטפורמה ייחודית המשנה לחלוטין את האופן שבו תיחשפו לפרסום במהלך צפייה בסרטוני וידאו ■ כך זה עובד

על-פי חברת סיסקו, שוק הווידאו הדיגיטלי העולמי צפוי לרכז בשנת 2019 כ-80% מכלל תעבורת המידע ברשת האינטרנט העולמית. הפרסומות בתחום הווידאו צפויות לגלגל ב-2016 הכנסות של 8.5 מיליארד דולר. 

גולשים ברשת רואים היום יותר קטעי וידאו במכשירים ניידים ומחשבים מאשר תוכניות טלוויזיה רגילות. סטארט-אפ ישראלי בשם קליקוויק מקווה לנצל את המגמה הזאת באמצעות פלטפורמה שמשנה את צורת הפרסום בווידאו.

בניגוד לדרך הסטנדרטית בה שילוב הפרסומות נעשה באמצעות מבזקי פרסומות ללא קשר לתוכן בו אנו צופים, קליקוויק פיתחה פלטפורמה ייחודית המאפשרת למפרסמים לשלב תוכן שיווקי קונטקסטואלי בתוך הווידאו הקיים.

מה שקליקוויק מאפשרת הוא בגדול להכניס את עולם האינטרנט לתוך הווידאו. לכל וודאו ופרסומת יש מטרה - הורדה של האפליקציה, מכירת קולקציית בגדים חדשה, איסוף לידים ועוד. אנחנו מאפשרים ליוצר הווידאו או הפרסומת לדחוף את הצופים לפעולה במהלך הצפייה בווידאו (אם אני אוהב את הנעליים שאני רואה, אני רוצה לקנות אותם עכשיו, לא לחפש אחרי זה באתר את הפריט שכבר אהבתי), ובכך קליקוויק הופכת כל צופה ללקוח. 

למעשה, הפלטפורמה של קליקוויק מאפשרת למפרסמים להוסיף שכבה אינטראקטיבית על גבי פרסומת הווידאו הקיימת, ובכך לגרום לצופה לבצע פעולות כמו רכישת מוצרים, אינטראקציה ברשתות החברתיות, שיתוף, הורדת האפליקציה ועוד - והכול בזמן אמת. 

הווידאו האינטראקטיבי צפוי יהיה להתאים לכל הממשקים הקיימים כיום - סמארטפונים, מחשבים, טאבלטים וטלוויזיות חכמות, כך שחוויית המשתמש תתאים את עצמה למדיום הצפייה.

החברה - שנוסדה על-ידי מתן קוך, דן איש שלום ויוטב מסה ומשתתפת באקסלרטור מומנטום של המרכז הבינתחומי הרצליה - נמצאת בשלב גיוס ה-seed לפי שווי מוערך של 5 מיליון דולר. 

קליקוויק צפויה להיות זמינה בחודשים הקרובים כפיילוט למשרדי פרסום נבחרים בלבד.