כחלון מבטיח: בקרוב נבצע רפורמה בחברת החשמל

בישיבה עם הנהלת ההסתדרות אמר כחלון כי "הגיע הזמן לקבל החלטות במדינת ישראל ולהפסיק לפחד"

משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי
משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי

שר האוצר משה כחלון מבטיח לקדם רפורמה בחברת החשמל, "כפי שעשינו בנמלים". בישיבה עם הנהלת ההסתדרות אמר כחלון כי " הגיע הזמן לקבל החלטות במדינת ישראל ולהפסיק לפחד".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אירח היום (ג') בישיבת הנהגת ההסתדרות את שר האוצר משה כחלון ואת מנכ"ל משרדו שי באב"ד. בהסתדרות ציינו כי מדובר בתקדים היסטורי: בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה משתתף שר אוצר בישיבת הנהגת ההסתדרות, הנערכת מדי שבוע ושותפים בה ראשי סיעות מכל בית ההסתדרות וכן נושאי תפקידים בכירים בארגון.

בפתח הישיבה החגיגית בירך ניסנקורן את כחלון ואמר לו כי "ההסתדרות מעריכה אותך ואת פועלך כשר אוצר אחראי הנוהג באחריות ומתוך חתירה לשוויון ודאגה לחלשים".

ניסנקורן הוסיף: "במשך שנים שר האוצר ויו"ר ההסתדרות עבדו אחד מול השני במודל עימות, אבל היום אנו עובדים יחד במודל של שיתוף - וכל הצדדים מרוויחים מכך. אני מאחל לנו שנמשיך בדרך זו, למען החברה הישראלית. משרד האוצר נוקט במדיניות של שאיפה למשק בריא ו תחרותי, אך כזה שהאדם העובד בו עדיין יכול להתפרנס בכבוד. המשק מצוי ברגיעה שלא הייתה כמותה הרבה שנים הודות לשיתוף הפעולה הפורה בין ההסתדרות לאוצר בנושאים כמו העלאת שכר המינימום, קליטת עובדי הקבלן והסכם המסגרת ששומר על מסגרת תקציבית ונותן לעובדים בכלל ובפרט לעובדים החלשים".

כחלון אמר כי "כשמדברים על צמצום פערים חברתיים ותיקון עיוותים שהיו נהוגים פה שנים, אני רואה בהסתדרות ובעומד בראשה בני ברית ולא יריבים כפי שהיה נהוג בעבר. היינו שותפים במהלך לקליטת 15 אלף עובדי קבלן, בהסכם השכר הדיפרנציאלי שחתמנו לפני חודשיים ונהיה שותפים במהלכים גדולים נוספים. כפי שעשינו את הרפורמה בנמלים, נעשה גם רפורמה בחברת החשמל ובכל מקום שנידרש. הגיע הזמן לקבל החלטות במדינת ישראל ולהפסיק לפחד. אני מודה ליו"ר ההסתדרות על ההזמנה ועל קבלת הפנים החמה".