העוני בב"ש: "כולם חיים ממה שאין ולוקחים הלוואות מטורפות"

א', תושב באר-שבע בן 49, מתאר את מצבו האישי והמצב בעיר בראיון לאתר שיחה מקומית ■ "אין כסף בעיר. אנשים מתביישים לספר, שלא יהיו בושות. אנשים לווים כסף, העיקר שלא יידעו שאין להם"

עוני עניים דוח העוני/ צלם תמר מצפי
עוני עניים דוח העוני/ צלם תמר מצפי

"כבר חודשיים שאין לי עבודה. הייתי באמצע עבודה, ובעל הבית הודיע שהוא לא ממשיך, כי אין לו כסף ועצר הכול באמצע. יש לי קרוב משפחה שמאושפז בסורוקה, אז במהלך החודש התנדבתי ללכת לשמור עליו. הייתי מחכה שהאחיות ייצאו ואוכל מה שנשאר על המגשים. אנשים ראו, אני מאוד התביישתי, אבל זה או זה או פשוט להתעלף מרעב".

כך מספר א', תושב באר-שבע בן 49, בראיון לעיתונאי דני בלייר באתר "שיחה מקומית". לדבריו, הוא עובד מגיל 13, אך אין לו פנסיה, אין לו חסכונות, אין לו כרטיס אשראי, הוא לא ביקר בחו"ל אף פעם, אין לו רכב ואין לו חיבור אינטרנט. 

א' מתאר בראיון מצב אישי קשה ביותר: "אין לי אף אחד להיעזר בו, אפילו במאתיים שקלים. לוויתי פעם כסף בשוק האפור וזה הדבר הכי מפחיד שיש. על אלף שקלים החזרתי 1,500 ויותר לא חוזר על זה. אני מדבר עם אנשים וכולם באותו מצב. אין כסף בעיר. אנשים מתביישים לספר, שלא יהיו בושות. אנשים לווים כסף, חיים ממה שאין להם, העיקר שלא יידעו שאין להם. 

"אני יודע מחברים שאנשים לקחו הלוואות מטורפות כי חשבו שעוד מעט באים לפה עשרות אלפי אנשי קבע. סיפרו לנו שעוד מעט העיר מתרוממת. פתחו פה חנויות ועסקים בלי חשבון. אנשים לקחו משכנתאות מטורפות על דירות חדשות. בסוף יקרה לי מה שקרה ללא מעט אנשים בעיר הזו: אתאבד כי אין לי 200 שקל לקנות אוכל".

לראיון המלא באתר שיחה מקומית