ג'סטין ביבר מככב בהשקה של אפליקציה ישראלית חדשה

מאחורי האפליקציה בקסטייג' (Bkstg) עומד היזם רן הר נבו ■ היא תאפשר לאמנים לתקשר עם מעריציהם ולקבל את המידע עליהם ישירות ולא דרך פלטפורמות

בקסטייג' / צילום: מהאפליקציה
בקסטייג' / צילום: מהאפליקציה

רוצים לשאול את ג'סטין ביבר מדוע השיר האחרון שלו נקרא "מצטער"? רוצים לברר מול להקת Maroon 5 מתי תופיע בארץ? או שאולי בא לכם לקבל כרטיס VIP להופעה הבאה של אסף אבידן? אם עניתם בחיוב לאחת השאלות לעיל, אולי כדאי לכם להוריד את האפליקציה בקסטייג' (Bkstg), שהושקה היום וזמינה בחנות האפליקציות של אפל (כאן). משתמשי אנדרואיד ייאלצו לחכות שלושה שבועות.

"המטרה שלנו היא לסייע למוזיקאים ולמנהלים שלהם לייצר גישה ישירה לקהל המעריצים, לדעת מי בדיוק הם אותם מעריצים, ליצור איתם קשר דרך תכנים שונים, ולתת להם גישה לכרטיסים, למרצ'נדייז, לקליפים ועוד", כתב מנכ"ל בקסטייג', רן הר נבו, בהודעה שהפיץ הבוקר לרגל ההשקה.

הר נבו הוא אחד משלושת היזמים הישראלים שעומדים מאחורי בקסטייג' שחיה ובועטת כשנה, ולפני כחצי שנה גייסה 20 מיליון דולר. השניים האחרים הם רון צוקרמן ואורי בירנבאום. הר נבו נמנה עם מייסדי 5min הישראלית, שבקיץ 2010 נמכרה לתאגיד המדיה האמריקאי AOL תמורת 65 מיליון דולר. בעקבות האקזיט הצטרף הר נבו ל-AOL והפך בחלוף הימים לנשיא חטיבת הווידאו העולמית שלה, ולמעשה לישראלי הבכיר בה. באוקטובר 2014 פרש מ-AOL לטובת בקסטייג'.

שנה אחרי הקמתה, בקסטייג' מעסיקה 62 איש בישראל, ארה"ב ואוקראינה. בין המשקיעים בחברה ניתן למצוא, בין היתר, חברות מובילות לניהול אמנים (למשל של הלהקה המצליחה וואן דיירקשן), קרנות השקעות אמריקאיות ומשקיעים אמריקאים פרטיים כמו מארק קיובן.

בעבר הסביר הר נבו ל"גלובס" כי הערך המוסף של בקסטייג' ("מאחורי הקלעים" בעברית) הוא בפתרון "הבעיה הכי בוערת היום בתחום הבידור, והיא העובדה שיוצרי תוכן - האמנים ומי שמייצגים אותם - נמצאים בתחתית שרשרת המזון. התקשורת של המוזיקאים עם בסיס קהל המעריצים שלהם מתבצעת דרך פלטפורמות שקובעות את החוקים. אם אמן מנהל פעילות בפייסבוק, בסנפצ'ט, בספוטיפיי או ביוטיוב, הוא למעשה מתקשר עם מעריציו לפי תנאי הפלטפורמה.

"כך, בעוד לו אין כל מידע על הקהל שלו, אפילו אם הוא אמן ענק - החברות עצמן יודעות בדיוק מי האנשים, מה גילם, כמה הם קונים ואיך. נוצר מצב שבו החלק העליון של האמנים אמנם מתפרנסים יפה - אבל רוב עולם המוזיקה חווה היום קושי אמיתי. לאמן אין חופש או מערכת שמאפשרת לו לנהל ישירות את מערכת היחסים עם המעריצים שלו. ובעולם המוזיקה, מערכת היחסים עם המעריצים היא הסיפור כולו".

אך לא רק האמן צריך להתפרנס. המודל העסקי של בקסטייג' הוא גביית עמלה מכל פעילות מסחרית שתתבצע דרך האפליקציה, כמו מכירת תוכן או מרצ'נדייז. לפי הר נבו, יש כעת 54 מוזיקאים באפליקציה, בהם ג'סטין ביבר. בגזרה הישראלית מדובר, בין השאר, בהרכב בלקן ביט בוקס ובמוזיקאי אסף אבידן.