צפו: זה האגף שבו שוהה רה"מ לשעבר אולמרט בכלא

השב"ס פרסם תמונות ראשונות מתוך אגף 10 המיוחד, שנבנה בעלות של 4 מיליון שקל ויאכלס את אהוד אולמרט ושישה ממורשעי הולילנד ■ גורם בשב"ס: האגף ממוגן בצורה כזו שלא ניתן להציץ או לצלם את תוכו

האגף שבו שוהה אולמרט בכלא / צילום: שב``ס
האגף שבו שוהה אולמרט בכלא / צילום: שב``ס

לאחר שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נכנס הבוקר (ב') בשערי כלא מעשיהו ברמלה לריצוי עונש מאסרו, מפרסם שירות בתי הסוהר תמונות ראשונות מתוך האגף המיוחד - אגף 10, שיאכלס אותו במשך 19 החודשים הקרובים. בתמונות נראים מסדרונות האגף, חדר האוכל וחצר האגף, שעלות הקמתו נאמדת ב-4 מיליון שקל.

מדובר בכלא בתוך כלא, כך שאולמרט לא יידרש בכל תקופת מאסרו ללבוש מדי אסיר או לצאת מהאגף. הוא כולל בין היתר מרפאה, חדר כושר, מועדונית, חדר מפגש עם עורכי דין, חדר מפגש משפחות, חדר אוכל וחצר טיולים.

האגף כולו מאכלס 18 אסירים בלבד, בהם שישה מורשעי פרשת הולילנד, כולל אולמרט עצמו.

גורם בשב"ס אמר כי האגף ממוגן בצורה כזו שלא ניתן להציץ או לצלם את תוכו, ורק לסוהרים ולאסירים יש גישה אליו. במהלך כל שהותו של אולמרט הוא יהיה מנותק משאר שוהי הכלא.

את תכנון האגף הוביל נציב שירות בתי הסוהר, גונדר אלי גביזון. נציב שב"ס הקודם, אהרון פרנקו, היה מי שדרש את פיתוחו, לאחר שהתברר לשב"ס כי יצטרך לאבטח את ראש הממשלה לשעבר אולמרט בזמן שהותו בכלא.

האגף הוקם על-פי דרישות אבטחה של השב"כ, עתיד לאכלס כ-20 אסירים ועבר בחודשים האחרונים שיפוץ מסיבי. בשבועיים האחרונים הועברו 5 אסירים לאגף 10 בכלא מעשיהו. 

האיום המרכזי שממנו חששו בשב"ס הוא שמירת ביטחונו של אולמרט, שמחזיק בסודות הביטחוניים הגדולים ביותר של מדינת ישראל, וכן הפרדתו מאסירים פלילים רגילים ואסירים ביטחוניים.

בכל תא באגף ישוכנו עד 3 אסירים, והוא מכיל 3 מיטות ו-3 ארוניות, שולחן וטלוויזיה. במסדרון מוצב טלפון ציבורי המופעל בטלכרט.

אולמרט היה רשאי להכניס לתא מזוודה עם 3 בגדים תחתונים, גרביים, שתי אימוניות ללא בטנה, מכנסי ספורט, תפילין וטלית. כמו כן, הוא רשאי להסתובב עם 1,500 שקל במזומן, וכל סכום מעבר לכך יהיה עליו להפקיד בכניסה לבית הכלא, והוא יקבל את הכסף בחזרה רק עם שחרורו.

זמן קצר לפני כניסתו לכלא פרסם אולמרט סרטון שבו חזר על עמדתו וטען כי הוא חף מפשע. "אני ממשיך לכפור באישומי השוחד שיוחסו לי", אמר. "זה יום כואב עבורי. במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי, ועל חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד אני מקבל על עצמי את גזר הדין".