השווקים הגיעו לתחתית? אנליסטים: זה הגרף שמוכיח שכן

מורגן סטנלי ו-JP מורגן צופים גל עליות בטווח הקצר, אבל באותה נשימה ממליצים לנצל את העליות כדי למכור מניות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

אחרי ששווקים רבים בעולם נכנס לשוק דובי לאחרונה, בימים האחרונים מתאוששות הבורסות וישנם אנליסטים בוול סטריט הגורסים כי השווקים כבר הגיעו לתחתית, או לפחות קרובים אליה. הם צופים התאוששות בחודש הקרוב.

אנליסטים ב-JP מורגן ובבנק ההשקעות מורגן סטנלי פרסמו אמש (ב') סקירות ובהן הערכות כי שוקי המניות נמצאים במצב של מכירת יתר (oversold). 

"כמה אינדיקטורים מצביעים על כך שהשוק כבר במכירת יתר וזה יכול לגרום לקפיצה בטווח הקצר, כנראה עלייה של יותר מ-6%-8%", נכתב בסקירה של JP מורגן.

אחד האינדיקטורים הבולטים בו נאחזים האנליסטים הוא מדד AAII (רש"ת: American Association of Individual Investors) לבחינת שוק שורי או דובי. המדד ירד לרמה שלילית של (29-) נקודות - שפל שלא נראה מאז אפריל 2013:

מדד AAII / מקור: בלומברג
 מדד AAII / מקור: בלומברג

"למרות זאת, האסטרטגיה שלנו היא לנצל את העלייה כדי למכור מניות. אנחנו זהירים על שוק המניות השנה וחושבים שהחולשה תימשך אל תוך המחצית השנייה של 2016", נכתב בסקירה.

בסקירה של מורגן סטנלי נכתב כי "חוסר ודאות באשר לצמיחה בסין ובכלכלה העולמית ימשיך להעיב על השווקים. אבל בהתחשב בירידות החדות לאחרונה ובמספר אינדיקטורים של סנטימנט, אנו סבורים שהשוק יעלה בחודש הקרוב".