צפו: רכבים חדשים במיליון ש' ומעלה שינחתו בקרוב בארץ

אחרי שנה שבה עשירי ישראל פרקו כל עול ונחשבה למוצלחת ביותר אי-פעם בסגמנט רכבי הסופר פרימיום, ינחתו בארץ בחודשים הקרובים לא מעט דגמים חדשים שימכרו במחירי-עתק ■ קבלו רשימה מפורטת

התיאבון של האלפיון העליון בישראל לדגמי קצה ייחודיים ויוקרתיים הולך וגדל והיבואנים לא נשארים אדישים, בשנת 2016 צפויים לנחות בישראל כמה דגמים נוצצים ויקרים עם תג מחיר של מעל למיליון שקל אך לא רק, גם העשירונים העליונים יוכלו ליהנות מכמה דגמים נחשקים שיתאימו לכיסם.

דגם ביצועים אימתני יצטרף למחירון הישראלי של אאודי בינואר. ה-R8 הספורטיבית עברה חידוש מקיף. העיצוב הכללי חד ומושחז יותר, תא הנוסעים חדש לגמרי ומציע מערך פיקוד ממוחשב, ומרווח פנים נדיב יותר. לצד חידושים רבים בהיבטים כמו שלדה ומערכת המחשוב המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים מצוידת המכונית במנוע ה- V10 מבית למבורגיני ששודרג משמעותית ומשודך לתיבה אוטומטית והוא מוצע עם 540 כ"ס ובגרסת על חדשה עם 610 כ"ס. הגרסה הזו מסוגלת להגיע ל-330 קמ"ש ולזנק ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות בלבד.

קומץ לקוחות אמידים מאוד כבר ממתינים בישראל להגעת הדור החדש של מרצדס SL החדשה, שתושק באירופה באפריל. השינויים החיצוניים כוללים בעיקר עיצוב מחדש של החרטום עם יחידה אטרקטיבית יותר למראה של פנסים וגריל וזנב מסוגנן. תא הנוסעים עוצב מחדש ובמרכזו מסך מולטימדיה ענק, שיכול לשמש גם כתצוגה חלופית למחוונים הרגילים. עיקר החידושים באגף המנועים הם החלפת תיבת ההילוכים בתיבה החדשה בת תשע מהירויות ושדרוג של כמה עשרות כוחות סוס בהספק של המנועים המוכרים עם שיפור מקביל בביצועים. ה- SL500 למשל, מאיצה כעת ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בלבד. המחיר ההתחלתי יחצה בקלות את המיליון.

מזראטי צפויה לקפוץ מדרגה שיווקית גדולה בישראל ב-2016 עם נחיתתו של רכב הכביש-שטח הראשון בתולדותיה, שנושא את השם LEVANTE . הרכב מבוסס על שלדת הקוואטרופורטה ומיועד להתחרות בדגמי העל המקבילים של פורשה, ריינג'רובר ודומותיהן. יהיה לו תא נוסעים מפואר וייחודי ושורה של מנועים רבי עוצמה - החל ממנוע V6 טווין טורבו בנפח 3 ליטר, עם הספקים של 330-450 כ"ס וכלה בטורבו-דיזל רב עוצמה. המחירים יתחילו כבר באזור ה-750 אלף שקל לפני תוספות מיוחדות, מה שעשוי להקפיץ את המותג כיתה בכל הנוגע לנפח המכירות.

ב-2016 תוצג המחליפה של פורשה פאנאמרה הוותיקה ולראשונה מדובר במשפחה שלמה של דגמים. המכונית תושק בגרסת קופה חמש דלתות רגילה, קופה 5 דלתות עם בסיס גלגלים ארוך במיוחד וגם גרסת "שוטינג ברייק" - מעין סטיישן עם חלק אחורי ספורטיבי. העיצוב אמור להיות חלקלק, ספורטיבי ונאה הרבה יותר מעיצובה של המכונית הנוכחית, שזכתה להרבה ביקורת, ותא הנוסעים יהיה מרווח יותר אם כי המידות החיצוניות יישארו דומות.

ה-SUV הראשון בתולדות יגואר ואחד מכלי הרכב המדוברים ביותר בשנה האחרונה - האפ פייס - יתחיל להגיע ללקוחות באירופה באפריל 2016 וזמן לא רב לאחר מכן יגיע, כנראה, גם אלינו. המכונית מושקת באירופה עם תג מחיר התחלתי, שמתחרה בדגמים כמו פורשה מקאן, וולבו XC60 ולא בדגמים יקרים יותר כמו X5 ומרצדס GLE. אם יחס מחיר כזה יישאר גם בישראל הרכב עשוי להפוך ללהיט מכירות בפלח.

מתחת לעיצוב הדי-שמרני מסתתר תא נוסעים מפואר עם מערך פיקוד שמזכיר את מכוניות הסאלון של יגואר - בעיקר לוח המחוונים ובורר ההילוכים, עיקר הדגש - בכביש שטח - של יגואר הוא על נסיעת אספלט. לפיכך, הנעה אחורית בלבד צפויה להיות אופציה די-פופולרית. הדגמים כפולי ההנעה יצוידו במערכת אלקטרונית מתקדמת לחלוקת המומנט בין הגלגלים ובבורר מצבי שטח שמתאים את העברת הכוח לסוגי שטח שונים.