מה חלקה של גרושתו של דוד פתאל באימפריית המלונות?

הדסה פתאל מחזיקה ב-9.7% ממניות קבוצת פתאל אך ללא זכות ההצבעה

דוד פתאל ומלון הולידיי אין במינכן / צילום: בן יוסטר רויטרס
דוד פתאל ומלון הולידיי אין במינכן / צילום: בן יוסטר רויטרס

איל המלונאות דוד פתאל מתקרב לגיוס חוב ציבורי ראשון ובהתאם אתמול הוא פרסם טיוטת תשקיף מעודכנת. פתאל מתכנן גיוס אג"ח בהיקף של 260 מיליון שקל עבור פתאל נכסים, המחזיקה 23 בתי מלון באירופה - מרביתם בגרמניה.

מהתשקיף עולה כי גרושתו, הדסה פתאל, מחזיקה ב-9.66% מהון המניות של פתאל החזקות, החברה האם של הקבוצה. עם זאת, נכתב בתשקיף כי דוד פתאל מחזיק גם זכויות ההצבעה על מניות אלו, "וזאת מכוח הסכמים שנחתמו בין מר פתאל לבין גב' הדסה פתאל המקנים לו זכויות מוגבלות בזמן במניות אלו". דוד פתאל מחזיק בעצמו ב-71.8% ממניות פתאל החזקות, כאשר ביתר המניות, כ-18.54%, מחזיקה חברת הביטוח מגדל.

בסך הכול חולשת פתאל החזקות על 95 בתי מלון, 35 בישראל ו-60 באירופה.

בתשקיף מובהר כי דוד פתאל והדסה נחשבים כ"מחזיקים יחד" במניות החברה, "כל עוד החזקותיה של הדסה במניות פתאל החזקות מוחזקות בנאמנות ובמהלך תקופה זו בלבד". עם זאת נכתב, "הואיל והדסה והנאמנים העניקו למר פתאל יפוי כוח להצביע מכוח מניות הנאמנות, אזי החברה לא תראה בהדסה כבעלת שליטה בחברה לעניין הוראות חוק ניירות ערך, התקנות מכוחו וההנחיות והצווים מכוחם".

הדסה פתאל משווקת פרויקטים בתחום הנדל"ן באמצעות חברת ריטייל אין, הנמצאת בבעלות שלה ושל ניר שמול. בנם של דוד והדסה פתאל, נדב, הוא מנהל השיווק הדיגיטלי של רשת מלונות פתאל. ביחס להנפקה, בפתאל נכסים ציינו לאחרונה כי היא צפויה לשמש את החברה למימון פעילותה העסקית על פי החלטות ההנהלה, והוסיפו כי החברה מנהלת מגעים שונים לרכישת מלונות במערב אירופה (ספרד, איטליה וגרמניה) ובוחנת צירוף שותפים לעסקאות אלה.