פרשת פינטו לא הסתיימה

בטוח יש עוד אנשים במערכת השלטונית שהרב הדיח. אם זה לא מחייב בדיקה, אני לא יודע מה כן

הרב פינטו / צילום: דרור עינב
הרב פינטו / צילום: דרור עינב

הרב פינטו נכנס לכלא. אפשר היה לשמוע את אנחת הרווחה של המשטרה, של מערכת המשפט. אבל חוץ מהאנחה לא נשמעו דברים לגבי העתיד בפרשה זו.

האם המשטרה סיימה את ענייניה עם פינטו? הם, החוקרים, יודעים על קשרי האיש עם שני קציני משטרה בכירים. האם היו גם אחרים?

קשה להאמין שהסיפור נגמר בניצב מנשה ארביב ותת-ניצב אפרים ברכה המנוח. למה שנאמין בכך, כאשר המפגשים "הרוחניים" שקיים הרב בביתו היו מלאים באנשי משטרה, פוליטיקאים ואנשי עסקים. חצרו של רב אמורה לאכלס תלמידי חכמים. אצל פינטו החצר הפכה לקן צרעות, קרקע פורייה למושחתים ושחיתויות, וזה בנוסף לתצוגות של צביעות וחנופה דוחים.

החצר הזאת, והרב שהוא בעליה, יכולים להנפיק הרבה יותר משניים או שלושה מושחתים. אבל כדי להגיע אליהם צריך לעבוד. לחקור. במקום לשפשף את הידיים בהנאה ובהקלה למראה גבו של פינטו הנכנס לכלא, צריך להשתמש בידיים כדי לחקור ולחפור. לבדוק ביסודיות אם היו עוד מקרים, עוד חפרפרות, עוד מעשי רמייה, עוד נותני ולוקחי שוחד.

לפרק את קן הצרעות שנבנה סביב פינטו במשטרה

העובדה שחקירה מקיפה כזאת לא נעשית, מגבירה את הצורך בקיומה. כי למה, למה חוסר המעש הזה? האם משום שידוע בוודאות שאין מה לבדוק - או שמא יש החוששים מבדיקה שכזאת?

בהיעדר תשובה עובדתית לשאלה זו, אדם חייב להישען על ההיגיון שאומר דבר פשוט: אם הרב הדיח שניים או שלושה אנשים - הדעת נותנת שבמשך עשרות שנות רבנותו אולי היו עוד כמה. ואם הם היו - הרי שהם עדיין נמצאים במערכת השלטונית. ואם זה לא מחייב בדיקה, אני לא יודע מה כן.

בעיקר המשטרה, כי משטרה מושחתת מובילה לאנרכיה, ואם התהליך כבר התחיל, חייבים לעצור אותו, ומה שיותר מהר. אבל זה לא יכול להיעשות תוך ישיבה וחיכוך ידיים.

יש עכשיו מפכ"ל חדש שבוודאי אינו נגוע בחוליי המשטרה ובקשרים שלה עם פינטו. אם הוא רוצה להיות בטוח שהוא מקבל משטרה ישרת-דרך, הוא חייב לעשות הכול כדי לחפור ולנקות את קן הצרעות שנבנה במשטרה סביב הרב המושחת.

לבדוק גם פוליטיקאים ואנשי שררה

ואז, ובמקביל, צריך לעשות אותו הדבר עם פוליטיקאים בפרט ואנשי שררה בכלל. רבים מהם לא נעדרו מחגיגותיו של הרב, ולא השיבו ריקם את הזמנותיו. והרי אנחנו יודעים שרבנים, במיוחד מן הזן המאפיונרי, לא מתחברים אל אנשים מתוך חיבה או הערכה, אלא כדי לקבל משהו מן החיבור הזה.

ככל הידוע לי, הפן הזה לא נבדק כלל. אדוני המפכ"ל רוני אלשיך, קח בבקשה פיקוד ויוזמה.