יאהו תחסל תכנים ותתמקד בחדשות, ספורט, פיננסים וסגנון חיים

הכותרים העוסקים באוכל, בריאות, הורות, תיירות, נדל"ן, רכב ויצירה ייסגרו ■ החברה תפטר כ-15% מעובדיה במסגרת הארגון מחדש

משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס
משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס

במטרה להתמקד בחוזקות שלה, תתחיל יאהו "לסגור בהדרגה" שבע מיחידות התוכן שלה - כך הכריזה אתמול (ד') העורכת הראשית, מרתה נלסון. הכותרים העוסקים באוכל, בריאות, הורות, תיירות, נדל"ן, רכב ויצירה ייסגרו; והפורטל יתמקד בחדשות, ספורט, פיננסים וסגנון חיים.

"כותרים אלה לא יתפרסמו עוד, אך אתם תמשיכו למצוא ברשת שלנו את הנושאים שהם כיסו, בנוסף לנושאים כגון סגנון, מפורסמים, בידור, פוליטיקה, טכנולוגיה", מסרה נלסון.

יאהו מפטרת כ-15% מעובדיה במסגרת תוכנית הארגון מחדש, ועל-פי דיווחים ייתכן כי יבוצעו פיטורים גם במחלקת המדיה.

רנדי ג'וסטו, אנליסט בכיר ב-Outsell, העוקב אחר יאהו, אמר כי ייתכן שהמהלכים לא יניבו כל תוצאה חוץ מחיסכון.

"אף שצעדים אלה ננקטים לצורך ייצוב, ארגון מחדש והתמקדות, הם לא מתייחסים לאופן שבו צפויה יאהו לצמוח בקטגוריות שייוותרו, וכיצד תשיג יאהו קוראים חדשים, בייחוד בקרב בני דור המילניום שצורכים באופן גובר מידע בסמארטפונים ובפלטפורמות החברתיות", כתב ג'וסטו. "אסטרטגיית התוכן של יאהו במכשירים ניידים ובאתרי מדיה חברתית עדיין מפגרת מאוד אחר המתרחש בשטח. הם ממשיכים להתמקד במשיכת קוראים לפורטל, בעידן שבו כבר אבד כלח על פורטלים, מכיוון שיישומים חברתיים כבשו לעצמם את המעמד הדומיננטי כאפיקי התוכן הראשוניים".