קריית מוצקין: העירייה מתכננת טיילת ושדרת מסחר בכ-9 מ' ש'

לצד הטיילת נבנה בימים אלה בית העירייה החדש על שטח של כ-4,000 מ"ר ■ ראש העיר חיים צורי: "טיילת בן-גוריון תהיה אזור שוקק חיים ותהווה מוקד איכותי של בילוי ופנאי בעיר. היא תעוצב בסגנון אירופי ותהיה היפה בקריות"

חיים צורי/ צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
חיים צורי/ צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

בשנים האחרונות עוברת קריית מוצקין תנופה של פיתוח והתחדשות. כחלק ממגמת הצמיחה החדשה, החליטה העירייה לצאת במהלך שיהפוך אי התנועה המרכזי בעיר שמחבר בין קריית מוצקין, קריית ביאליק וקריית ים ללב החדש של העיר, כזה שישלב בין חיי קהילה למרכז מסחרי משגשג.

על-פי תוכנית הפרויקט שיזם ראש העיר חיים צורי, תקום טיילת בעיר אשר תכלול שדרת בתי קפה, שביל אופניים, רחבת התכנסות גדולה מרוצפת אבן, מזרקה ופסלוני רחוב. עוד נכללו בפרויקט שטחי גינון, עצים, מקומות ישיבה ופרגולות להצללה. עלות ההשקעה נאמדת בכ-9 מיליון שקל .

הקמתה המתרקמת של טיילת בן-גוריון מהווה נדבך נוסף בתוכנית מתאר עירונית גדולה יותר שאמורה להסיט את המע"ר העירוני (מרכז עסקים ראשי) צפונה. על-פי התוכנית, צומת צבר במזרח העיר ישודרג כחלק מפרויקט המטרונית ויכלול פארק גדול שיהווה ציר כניסה ראשי לעבר הטיילת. ואילו במתחם הסמוך לספרייה העירונית יוקם בעתיד הקרוב בניין העירייה החדש.

בניין העירייה תוכנן ע"י משרד האדריכלים "אבנר שר אדריכלים, בוני ערים", והוא יהיה בן 4 קומות על שטח של כ-4,000 מ"ר. הבניין יחופה בזכוכית והוא יכלול לובי ועמדת קבלת קהל. אלמנטים דקורטיביים של כיתובים תנ"כיים יקבלו את פני הבאים. בניין העירייה החדש, הקומפלקס של מכבי בשילוב הספרייה העירונית, הקיימת במקום, ייצרו את כיכר העיר שתשתלב עם הטיילת החדשה.

"המלאכה אינה מסתיימת, ואנו שוקדים יום-יום על-פיתוח המרחב העירוני שלנו" אומר ראש העיר חיים צורי ומוסיף: "טיילת בן-גוריון תהיה אזור שוקק חיים ותהווה מוקד איכותי של בילוי ופנאי בעיר. היא תעוצב בסגנון אירופי ותהיה היפה בקריות".