גיל שויד ויאיר סרוסי בדו-קרב צילום, מאיר חת מנבא משבר

וגם: ארגונים פרו-פלסטינים מצאו דרך ללחוץ על כוכבת הפופ טיילור סוויפט להחרים את לב לבייב

שויד מול סרוסי / צילום: סיון פרג'
שויד מול סרוסי / צילום: סיון פרג'

דו-קרב צילום בתערוכה נגד האיידס: שויד מול סרוסי

בערב הראשון לתערוכה של בנק הפועלים נקנו יצירות ב-1.8 מיליון שקל. רוב הכסף יופנה למאבק במחלה

בנק הפועלים הוציא לדרך בפעם ה-17 תערוכת אמנות שנועדה למאבק באיידס. כלומר, הכסף שנאסף ממכירת היצירות מוקדש ברובו למטרה זו (וחלק קטן ממנו מקבלים האמנים עצמם). ביום הראשון לתערוכה גויסו כך כ-1.8 מיליון שקל. בתערוכה מוצגות כ-700 יצירות, והיא מוקדשת לזכרה של לאה רבין ז"ל. 

ביום הראשון לאירוע הגיעו אליו 7,000 איש, בהם בכירי אנשי העסקים של ישראל. היו שם ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע; ישי דוידי, יו"ר קרן פימי, ורעייתו שירה; איש העסקים עדי קייזמן; אמיר איל, יו"ר בית ההשקעות אינפיניטי; גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, וחברתו לחיים, עו"ד מיטל דנינו; עופר נמרודי, מבעלי השליטה בהכשרת היישוב; חיים גבריאלי, לשעבר מנכ"ל אי.די.בי; יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך; עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק; איש העסקים צביקה בארינבוים; איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס; דליה רבין, יו"ר מרכז רבין; אחיה יובל רבין; נאוה ברק, נשיאת עמותת עלם, ובן זוגה, עו"ד שלום זינגר; חיים סקאל, יו"ר סקאל הולדינגס, ורעייתו מיכל; ג'ייסון אריסון, בנה של שרי אריסון ויו"ר הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, יחד עם אשתו אליטל; טובה וסמי סגול; עו"ד צביקה האוזר ובת הזוג דליה בודינגר; דב קוטלר ואשתו חגית; הפרסומאים מושיק תאומים, ראובן אדלר, אייל חומסקי ומודי כידון; ד"ר יובל לבנת, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס; ואורן קובי, מנכ"ל ובעלים של קבוצת לוגיסטיק גרופ.

גיל שויד, חובב צילום מושבע, החל ב"קרב צילומים" עם יו"ר הבנק, יאיר סרוסי, כאשר כל אחד צילם את השני.

שויד מול סרוסי / צילום: סיון פרג'
 שויד מול סרוסי / צילום: סיון פרג'

חת מנבא משבר?

פרופ' מאיר חת מכיר את שוק ההון הישראלי מלפני ולפנים. בין שלל תפקידיו הוא היה מפקח על הבנקים, יו"ר הבורסה, יו"ר בנק לאומי, יו"ר טבע ויו"ר פסגות אופק. לאחרונה הוא הוציא ספר שכותרתו "הבנקאות בישראל במסגרת הזמן. 1965-2012".

בסוף השבוע התקיים במכללה למינהל אירוע ההשקה לספר, בו נכחו בין היתר נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג; ענת לוין, המשנה למנכ"ל כלל ביטוח; פרופ' אבי בן-בסט; וזאב אבלס, יו"ר בנק אגוד. לרגל האירוע התקיים פאנל בהשתתפותם. באירוע השתתפו גם פרופ' אשר טישלר, נשיא המכללה למינהל; ורות חשין, מנהלת קרן ירושלים ואלמנתו של מישאל חשין.

פלוג דיברה נגד הפרדת חברות האשראי מהפיקוח של בנק ישראל ואמרה כי "ההמלצה של ועדת שטרום לעודד אשראי צרכני על חשבון כספי הפנסיה בהחלט לא מקובלת עלינו. זה רעיון רע".

בהתייחסות לדבריה אמר פרופ' בן-בסט כי "לא שמעתי נימוק מדוע מחריגים את בנק דיסקונט, ורק אותו לא מאלצים למכור את חברת כרטיסי האשראי. אני חושב שיש נימוק שלא אומרים אותו".

לוין סיכמה: "אם צריך עוד רגולטור חדש, אז זה רגולטור נגד מודלים כלכליים", והוסיפה כי כשהתכוננה לפאנל, קראה מאמר של חת מ-2004 החוזה את קריסת דויטשה בנק, ואף מציין את הסיבה המדויקת שבגללה אכן נכנס הבנק לקשיים: דויטשה בנק הפך לקרן גידול והסתבך בשל כך בהפסדים במסחר.

חת, אשר סיכם את הערב, אמר: "המשבר הבא בוא יבוא, ואני מוטרד, כי הבנקים מראים שלעיתים הם לומדים לקחים ממשברים קודמים ולעיתים אינם לומדים. התחרות מביאה אנשים לגבול האתיקה, ולכן בעיניי היא לא חזות הכול".

רות חשין, מאיר חת, קרנית פלוג ואשר טישלר / צילום: עדי גרוס
 רות חשין, מאיר חת, קרנית פלוג ואשר טישלר / צילום: עדי גרוס
 

קליפ מחאה: להיפטר מהיהלומים של לבייב

ארגונים פרו-פלסטינים מצאו דרך ללחוץ על כוכבת הפופ טיילור סוויפט להחרים את לבייב

פעילים פרו-פלסטינים בניו-יורק סימנו את איש העסקים לב לבייב ועסקיו כיעד למתקפה. הם בחרו בדרך יצירתית - יצירת קליפ שכולו פרודיה המבוססת על הלהיט של הזמרת האמריקאית טיילור סוויפט, "Shake It Off", שזכה ביו-טיוב כבר לכ-1.3 מיליארד צפיות.

למה דווקא סוויפט? כי היא נצפתה בספטמבר 2015 עונדת יהלומים של לבייב.

קטע הווידאו המחאתי מגיע לאחר מופע מחאה מוזיקלי שנערך לפני 10 ימים מול חנות היהלומים של לבייב במנהטן. 45 המפגינים שרו בין היתר, בסגנון שירי יום ולנטיין, שחל באותו יום: "לבייב שובר את לב הפלסטינים" ו"טיילור סוויפט, היפטרי (Shake Off) מהיהלומים של לבייב".

לפי המארגנים, המחאה כנגד לבייב היא בשל המעורבות של חברות שלו בבנייה מעבר לקו הירוק ופעילות היהלומים שלו באנגולה, השנויה במחלוקת.

כבר בספטמבר פנו 7 ארגונים לסוויפט בדרישה שתגנה את לבייב בפומבי, והיא לא השיבה להם. עתה נראה כי הלחץ עולה מדרגה, ועם הפצת הווידאו הם מצפים ממנה להחרים את לבייב.

מילות השיר בווידאו, הפונות לסוויפט: "התכשיט שלך אינו כה מדהים. ממדינת אפרטהייד, זה מה שלבייב לא מספר. החברות שלו חייבות לעזוב. השכר שלו (שהוא נותן) הרבה יותר נמוך. זה מה שהאנשים אומרים".

הארגונים הפרו-פלסטינים כבר ניסו מספר פעמים להפגין מול החנות של לבייב, ובכל פעם היא הייתה סגורה. האם זו מקריות? הם מאמינים שלא. "זה סימן לכוח של התנועה להחרמה והסנקציות נגד ישראל", אמר חאני גאזי מהסניף הניו-יורקי של ארגון עדאלה.

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
 לב לבייב / צילום: תמר מצפי

אלפרד מאן עוזב את מנקיינד

בחודשים האחרונים המניה צנחה בכ-70%, וגם המנכ"ל עזב

נמשכות הטלטלות בחברת הביומד האמריקאית מנקיינד, שנסחרת גם בבורסה בתל-אביב. הפעם מדובר על פרישת מייסד החברה, המיליארדר והפילנתרופ אלפרד מאן, מתפקיד יו"ר הדירקטוריון של מנקיינד. זאת, חודשים ספורים אחרי שהמנכ"ל פרש והוחלף במנכ"ל אחר - שלא נכנס לבסוף לתפקיד, ובמקומו מונה סמנכ"ל הכספים מתיו פפר לתפקיד.

כל השינויים מגיעים כשברקע המוצר המוביל של מנקיינד, משאף אינסולין לטיפול בסוכרת, לא הצליח להציג צמיחה במכירות, והשותפה של מנקיינד לשיווקו, חברת סאנופי, זנחה אותו.

פרישתו של מאן מהתפקיד תהיה מיידית, והוא מוחלף על-ידי קנט קריסה, לשעבר דירקטור בג'נרל מוטורס. מאן אף לא מצוטט בדיווח על פרישתו, והמנכ"ל פפר, שכן מצוטט, מחמיא לו ומודה לו על תרומתו לחברה.

מאז צירופה לבורסה בתל-אביב באוקטובר, מניית מנקיינד צנחה בכ-70%.

אלפרד מאן / צילום: איל יצהר
 אלפרד מאן / צילום: איל יצהר