גילת לוויינים תגייס 35.3 מיליון דולר בהנפקת זכויות

החברה תאפשר לכל מי שיחזיק במניות גילת בתאריך הקובע, 29 בפברואר, להשתתף בהנפקה

דב בהרב / צילום: תמר מצפי
דב בהרב / צילום: תמר מצפי

גילת לוויינים  מתכננת לגייס 35.3 מיליון דולר במסגרת הנפקת זכויות. החברה תאפשר לכל מי שיחזיק במניות גילת בתאריך הקובע, 29 בפברואר, להשתתף בהנפקה על-פי מספר המניות שהוא מחזיק, והזכויות יפקעו ב-21 במארס.

בעלת המניות הגדולה ביותר בגילת היא קרן הפרייבט אקוויטי פימי של ישי דוידי, שמחזיקה בכ-34% מהון המניות של החברה. בסוף שנת 2015 היו בקופתה של גילת כ-120 מיליון דולר (רוב הסכום כמזומנים חסומים). לדברי החברה, התמורה מההנפקה תשמש אותה למימון הפעילות העסקית שלה ולצרכים עסקיים כלליים.

מחיר המניה בהנפקת הזכויות נקבע על 3.58 דולר, נמוך בכ-3% מהמחיר הנוכחי של גילת, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב. שווי השוק של החברה הוא 163 מיליון דולר.

"אנחנו ממשיכים לראות עניין גובר בפתרונות ה-HTS שלנו ובפתרונות הקישוריות בטיסה", מסר יו"ר גילת והמנכ"ל הזמני של החברה, דב בהרב. "בהתאם לאסטרטגיה שלנו, שהיא להציע ללקוחות שלנו פתרונות מקצה לקצה, אנחנו מצפים שכמה מהפרויקטים הגדולים ידרשו מאיתנו השקעות הוניות מוקדמות. יתרה מכך, אנחנו רואים פוטנציאל בתחום של אספקת שירותים לאזורים מרוחקים, פרויקטים שיכולים להתאפיין גם הם בהשקעות שנדרשות להם. כדי להכין את עצמנו להזדמנויות האלה, החלטנו להגדיל את הנזילות שלנו, ולפיכך לבצע את הנפקת הזכויות הזו".

גילת מייצרת ציוד תקשורת, ומתמקדת בעיקר בטכנולוגיות לווייניות. בשבוע שעבר היא פרסמה את דוחותיה לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2015. החברה סיכמה שנה חלשה עם תוצאות נמוכות מהתחזיות, שהונמכו פעמיים במהלך השנה, אך במבט קדימה מצפה לחזרה לצמיחה ב-2016. ההכנסות ב-2015 היו 198 מיליון דולר, וב-2016 הצפי הוא ל-290-310 מיליון דולר.