רשתות האופנה ג'אמפ ועונות ימוזגו, 25 סניפים ייסגרו

בתום התהליך תמנה הרשת הממוזגת, "עונות ג'אמפ", 75 סניפים ■ בעל השליטה ברשתות, יואב שמע: "המיזוג יעלה את הפדיון למ"ר ויגדיל את רווחיות החברה"

חנות ג'אמפ / צילום: תמר מצפי
חנות ג'אמפ / צילום: תמר מצפי

כשנה וחצי אחרי רכישת רשת האופנה ג'אמפ שנקלעה לקשיים, בעל השליטה ברשת, יואב שמע, ממזג את פעילותה עם רשת האופנה עונות, הנמצאת אף היא בשליטתו.

מדובר בשתי רשתות אופנה המפעילות יחד נכון להיום 100 סניפים, 67 מתוכם ברשת עונות. יצוין כי 15 מהסניפים מופעלים על-ידי זכיינים, והיתר בהפעלה ישירה. מחזור המכירות של שתי הרשתות יחד, כולל מכירות הסניפים שבזכיינות, עומד לדברי שמע על 130 מיליון שקל (ללא מע"מ).

בתום תהליך המיזוג ייסגרו 25 מהסניפים, שיתווספו לשני סניפים שכבר נסגרו: סניף עונות שפעל במרכז העיר פתח-תקווה וסניף ג'אמפ שפעל בתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב. בסוף החודש ייסגר גם סניף עונות בקניון הצפון בנהריה.

הרשת הממוזגת תישא את שמות שני המותגים יחד ותיקרא "עונות ג'אמפ". גם מבנה הבעלות על שתי הרשתות לא ישתנה, אם כי הן יפעלו בצורה מאוחדת, לרבות קופות רושמות משותפות בסניפים. כבר היום הרשתות נהנות ממטה מאוחד ומרלו"ג משותף.

"אנחנו מחזיקים היום בשני מותגים טובים שנמכרים בשתי רשתות נפרדות, ואני לא רואה טעם להמשיך לפעול במתכונת הנוכחית", אומר שמע. "מיזוג הרשתות יקטין באופן משמעותי את ההוצאות, יעלה את הפדיון למ"ר ויגדיל את הרווחיות של החברה. המיזוג צפוי גם להגדיל את החשיפה של שני המותגים".

בעלי השליטה בעונות רכשו את רשת ג'אמפ ביוני 2014 דרך בית המשפט, לאחר שהרשת עברה ידיים מספר פעמים. תמורת הרשת, שמנתה אז כ-20 סניפים לעומת 70 בשיא, הם שילמו כ-800 אלף שקל. לאחר הרכישה הוחלט להפעיל את שתי הרשתות בנפרד, למרות שמדובר בשני מותגים שהתחרו האחד בשני ופנו לאותו קהל היעד - נשים בגילאים 25-64. הבידול במותגים הוא במידות השונות, כאשר טווח המידות בעונות הוא 40-54, ואילו בג'אמפ - 36-46.

יתרה מכך, לאחר רכישת ג'אמפ, פעלה החברה להרחבתה והגדילה את פריסת הרשת ביותר מ-50%. הרחבה זו הביאה למצב שבו בלפחות 30 קניונים ומרכזים מסחריים פעלו שני סניפים סמוכים של הרשתות, שבפועל פגעו האחד בשני. במסגרת המיזוג הנוכחי מבקש שמע לבטל את הפעילות הכפולה של הרשתות, כך שבכל מרכז יפעל סניף אחד בלבד שיציע את הקולקציות של שני המותגים יחד.

כדי לאפשר המיזוג, מציעה החברה את הסניפים לפינוי, כאשר ביחס לחלק מהם היא מבקשת לקבל דמי פינוי בגובה 100-600 אלף שקל, ואילו חלק אחר של הסניפים היא מוכנה למסור ללא תמורה.

בשיחה עם "גלובס" אומר שמע כי הוא לא מתחרט על רכישת רשת ג'אמפ. לדבריו, "אני לא חושב שזו הייתה טעות, כיוון שאנחנו ממזגים את ג'אמפ עם עונות. היום יש לנו היום כבר 12 חנויות מאוחדות". 

- קנית עוד רשת והתחרית בעצמך?

"זה לא שג'אמפ לא הייתה קיימת. היא תמיד הייתה מתחרה - והרבה יותר גדולה. היו לה אז 70 סניפים".

רשת עונות: רשת ג'אמפ
 רשת עונות: רשת ג'אמפ