הלמן אלדובי: לנצל עליות כדי לצמצם החשיפה המנייתית

בית ההשקעות בסקירה שבועית: עליות בשווקים בטווח הקצר לאור צעדים מוניטריים של בנקים מרכזיים בעולם לתמיכה בשווקים הפיננסיים

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

בפתיחתו של שבוע מסחר נוסף בבורסת תל אביב, מפרסם היום (א') בית ההשקעות הלמן אלדובי סקירה שבועית, במסגרתה הם צופים עליות בשווקים בטווח הקצר לאור צעדים מוניטריים של בנקים מרכזיים בעולם לתמיכה בשווקים הפיננסיים. עם זאת, בהלמן אלדובי מעריכים כי השפעת התמיכה המוניטרית הינה קצרת טווח ולכן ממשיכים להמליץ לנצל ימים של עליות בשווקים על מנת לצמצם מעט את החשיפה המנייתית ולהוריד סיכונים בתיק ההשקעות בתקופה הקרובה.

"בארה"ב, על אף השיפור הניכר בהשוואה לאומדן הראשון בנתוני הצמיחה לרבעון הרביעי של 2015, הסבירות להעלאת ריבית בארה"ב נותרה ללא שינוי. המשקיעים מבינים כי נתוני הצמיחה הושפעו לחיוב מנתון המלאים וכי הפדרל ריזרב מתרכז בעיקר בנתון הוצאות הצרכנים אשר תוקן כלפי מטה באומדן האחרון", נכתב בסקירה.

כמובן, נתון מרכזי לו ימתינו המשקיעים השבוע הוא דוח התעסוקה האמריקאי לחודש פברואר אשר יפורסם ביום ו'. "רוב התחזיות צופות ירידה בקצב ייצור המשרות אך האינפורמציה בה יתמקדו תהיה קצב עליית השכר, פרמטר אחריו עוקבים בפדרל ריזרב כאינדיקטור למגמת השיפור בכלכלה האמריקאית ולהחלטה על תוואי הריבית", כותבים כלכלני הלמן אלדובי.

לסיכום, ממליצים בבית ההשקעות להיות סלקטיביים בבחירת אפיקי ההשקעה, וממליצים להיחשף לחברות אשר מושפעות באופן ישיר ממצבו של הצרכן הפרטי אשר צפוי להמשיך ולהשתפר לאור העלייה בשכר, ירידת מחירי הנפט והסטת חלק מחסכון זה לצריכה פרטית. בנוסף, הם ממליצים להיחשף לחברות אלה בעיקר בשוק האמריקאי על חשבון אירופה ויפן.