צפו: לקוחה הכניסה את הרכב החדש למוסך - וזה מה שקרה

"הכול כלול" בערוץ 10: לקוחה הכניסה למוסך רכב יונדאי טוסון 2015 שרכשה ב-145 אלף שקל ■ מנהל המוסך נתן את הרכב לעובד שלו שייקח הביתה - והוא נסע ברכב 400 ק"מ ב-3 ימים

יונדאי, נהגת מגלה שנוהגים לה ברכב/ צילום: הכל כלול ערוץ10
יונדאי, נהגת מגלה שנוהגים לה ברכב/ צילום: הכל כלול ערוץ10

לקוחה שרכשה רכב יונדאי טוסון 2016 חדש לפני כחודש תמורת 145 אלף שקל טוענת כי קיבלה רכב תקול והכניסה אותו למוסך של יונדאי בראשון-לציון. את מה שיעבור שם הרכב - היא לא צפתה. 

בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10 דווח כי לדבריה הלקוחה, במוסך לא הצליחו לתקן את הרכב, וביקשו ממנה שהיא תשאיר אותו לכמה ימים לבדיקה. 

לדבריה, ביום שישי בערב היא חשדה שהרכב לא באמת במוסך ופנתה למשטרה ולחברת איתוראן כדי לאתר את הרכב, והיא אכן איתרה אותו - בביתו של עובד המוסך.

העובד, כך טענה הלקוחה בתוכנית, הספיק לנסוע ברכב של הלקוחה כ-400 ק"מ, ללכלך את החלק הפנימי של הרכב ולהוריד את הניילונים. לדבריה, העובד קיבל אישור ממנהל המוסך לקחת את הרכב הביתה. 

באישור המשטרה, הלקוחה לקחה את הרכב מהבית של עובד המוסך באמצעות המפתח הרזרבי שהיה בידה. העובד קם בבוקר, ראה שהרכב לא נמצא בחניה ופנה למשטרה בתלונה שהרכב נגנב. לדברי הלקוחה, במשטרה אמרו לו: "בדיוק לך חיכינו, זה לא רכב שלך".

לדברי הלקוחה, השוטרים זימנו לחקירה את מנהל המוסך ופתחו בחקירה פלילית נגד עובד המוסך בחשד לגניבה ושימוש ברכב ללא רשות. 

מהמוסך נמסר בתגובה: "במטרה לתת מענה מהיר ללקוחות, הרכב נבחן על-ידי הבוחן במהלך סוף השבוע. המאבחן קיבל הוראה לנהוג ברכב ולבדוק אותו. למותר לציין כי למאבחן הנ"ל יש רכב חברה צמוד, ואין לו שום עניין לנהוג ברכב של לקוחות, אך בשל רגישות הנושא של רכב חדש, דאגנו לכך שהרכב ייבדק במהירות על-מנת לבחון אותו ולהגיע לתוצאות. בלילה בין שישי לשבת פנו הלקוחות למשטרה בתואנה שברכב שלהם מבוצעות נסיעות שלא באישורם.

"למרות שידוע וסוכם עימם כי על-מנת לנסות לעלות על התקלה שעליה התלוננו אנו מחויבים לנהוג ברכב מרחק סביר ולהקליט אותו - הלקוחות איתרו את הרכב ולקחו אותו מחניית העובד ללא כל הודעה מוקדמת, ובנוסף לכך נעלם מהרכב מכשיר מקליט המנטר תקלות בשווי אלפי שקלים. הפנייה למשטרה נעשתה בחוסר תום-לב קיצוני. לאחר שמיעת ההקלטות וקבלת הבהרות, המשטרה החליטה לסגור את התיק. אנו מצרים על המקרה ועל התנהגות הלקוחות, ואנו נמשיך להעניק שירות מיטבי, הוגן ושקוף ללקוחות".

ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות התלונה שהתקבלה בגין שימוש ברכב ללא רשות המעורבים נחקרו - והתיק עדיין בחקירה".