הבנק המרכזי בסין הוריד את יחס הרזרבה של הבנקים ב-0.5%

משמעות המהלך: הבנקים בסין יוכלו לתת עוד הלוואות לציבור ולהגדיל את הנזילות לשווקים במטרה להחזיר את הכלכלה המקומית לצמיחה מהירה ■ המהלך מיתן משמעותית את הירידות באירופה ובחוזים בוול סטריט

סין / צילום: רויטרס
סין / צילום: רויטרס

הבנק המרכזי של סין מגיב לירידות החדות בבורסה בשנחאי ולהיחלשות היואן מול הדולר האמריקאי והודיע היום (ב') על הורדת יחס הרזרבה של הבנקים ב-0.5%. משמעות המהלך היא לאפשר לבנקים לתת עוד הלוואות לציבור, להגדיל את הנזילות לשווקים במטרה להחזיר את הכלכלה המקומית לפסים של צמיחה מהירה. בתגובה למהלך מתמתנות הירידות באירופה ובחוזים העתידיים. 

היום נרשמו ירידות שערים חדות בבורסות אסיה  - עד 2.9% בבורסת סין - על רקע חשש מגלישה למשבר כלכלי. הירידות בשווקים הפיננסים יוחסו להיחלשות היואן בשיעור של 1% אל מול הדולר. הבנק המרכזי המקומי קבע מוקדם יותר שער חליפין של 6.549 יואן לדולר ובשל העובדה שהיואן יכול להיסחר ברצועה של 2% לכל כיוון, נרשמה ירידה של 1% לעומת שער החליפין הרשמי של הבנק המרכזי.

נתון מסוג זה מעלה תמיד חשש בקרב המשקיעים מפני מצב בו אם יאפשר הבנק המרכזי הסיני למטבע המקומי להיסחר בחופשיות, הרי שהירידות יהיו חדות יותר - מה שמצביע על חששות המשקיעים הסינים מגלישה של הכלכלה החשובה הזו למשבר עמוק.