ארנון מילצ'ן זוכה שוב באוסקר, יוחנן לוקר מגיע לתצוגה של גולף

וגם: מה מציע רוני בריק, נשיא התאחדות הקבלנים החדש, לשר האוצר משה כחלון?

אלחנדרו גונסאלס אינייריטו וליאורנדו די קאפריו / צילום: רויטרס
אלחנדרו גונסאלס אינייריטו וליאורנדו די קאפריו / צילום: רויטרס

האוסקר של ארנון מילצ'ן

"האיש שנולד מחדש" נכנס לחובות וקפא ביערות קנדה. ואז נכנס לתמונה טייקון התקשורת

טייקון התקשורת הישראלי ארנון מילצ'ן הוסיף הלילה לרזומה שלו זכייה נוספת באוסקר. מילצ'ן כבר זכה לראות שני סרטים בהם היה שותף ("בירדמן" ו"12 שנים של עבדות") מקבלים את הפרס היוקרתי, אבל הפעם הוא חתום במיוחד על ההישג. למי שתיאור זה נשמע מעט מוגזם - אחרי הכול, על סרט מוצלח אנו נוטים לתת קרדיט בעיקר לבמאי והשחקנים - נספר על שאירע.

מלכתחילה, חברת New Regency של מילצ'ן השקיעה בהפקת הסרט כ-60 מיליון דולר. המיקום שנבחר היה יערות קנדה הקפואים, באופן שהתאים לעלילה, המבוססת על הביוגרפיה של הגיבור העממי האמריקאי יו גלאס, העוקבת אחר מסע ההישרדות והנקמה של גלאס, שהותקף על-ידי דב גריזלי וננטש לבדו בשטח עוין על-ידי עמיתיו.

אבל בהדרגה הכנת הסרט החלה להסתבך. הצילומים התארכו, ואנשי צוות החלו לעזוב. כוכב הסרט, ליאונרדו דיקפריו העיד מאוחר יותר כי היה זה הסרט שעשה בתנאים הקשים ביותר בחייו. והתקציב? הוא האמיר וטיפס הרבה מעבר לתכנון.

יצירת הפאר של הבמאי אלחנדרו גונסאלס אינייריטו עמדה לשקוע בשלג הקנדי. או-אז, מילצ'ן נכנס לתמונה והזרים מיליוני דולרים (ולפי הערכות אחרות, עשרות מיליוני דולרים), שהביאו להשלמת הצילומים.

הלילה זה הסתיים ב-3 פרסי אוסקר, כולל הראשון לדי קאפריו לאחר מספר אכזבות והשני ברצף לאינייריטו על הבימוי.

ומה עשה הכסף? אמנם תקציב הסרט נסק ל-531 מיליון דולר, אבל מאז יצא לאקרנים לפני חודשיים, הכנסותיו הגיעו כבר ל-400 מיליון דולר.

אלחנדרו גונסאלס אינייריטו וליאורנדו די קאפריו / צילום: רויטרס
 אלחנדרו גונסאלס אינייריטו וליאורנדו די קאפריו / צילום: רויטרס

ארנון מילצ`ן / צלם אריאל ירוזולימסקי
 ארנון מילצ`ן / צלם אריאל ירוזולימסקי

לרוסיה באהבה

אבל האהבה הזו תעלה ביוקר לחובבי הוורדים בישראל

חברים חדשים הצטרפו לאחרונה למועדון יוקר המחיה בישראל - קהל חובבי הוורדים. וכמו בהרבה דברים, אפשר להאשים בכך את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. האחרון הטיל חרם על יבוא ממדינות רבות בעולם. לקראת "יום האישה", המצוין ב-8 במארס, הביקוש ברוסיה לוורדים מרקיע שחקים ובהתאם ייצאו בשבוע הקרוב משלוחים של מיליוני ורדים מישראל לרוסיה.

בעבר ישראל הייתה מעצמת פרחים עולמית וגידלה 400 מיליון ורדים בשנה, שהספיקו הן לשוק המקומי והן ליצוא, אולם התגברות התחרות בעולם גרמה לצמצום משמעותי של הענף בארץ, וכך בתקופות שהביקוש עולה, המחירים מאמירים. עתה, על רקע החרם הרוסי על חלק גדול מהעולם, ישראל זוכה לעדנה בתחום.

אבל מי שישלם את המחיר אלה הרומנטיקנים בישראל. ביום ולנטיין כבר נמתחה ביקורת כיצד ורד בודד עלה 25 שקל, ומחיר זר מגיע ל-300 שקל.

לנדב עטיה, מנהל סטודיו אנד ג'וי שמעסיק אנשים עם מוגבלויות בשזירת פרחים, יש בשורות לא מעודדות בהקשר לזה. לדבריו, "לפני ולנטיין אני ועמיתיי נתקלנו בתגובות נזעמות של גברים שחשבו שמחירי הוורדים הועלו בצורה מלאכותית. זו תופעה כלל-ארצית ללא יד מכוונת, והמצב לא צפוי להשתפר. לכן אנו מציעים לבחור פרחי חורף יפים לא פחות מהוורדים שמחירם שפוי יותר, כמו קאלות צבעוניות, שושן צחור וצבעוני (טוליפ)".

צבעוני כתחליף / צילום: אייל פישר
 צבעוני כתחליף / צילום: אייל פישר

לוקר הממהר

קבוצת גולף פתחה את עונת האביב. מה לא היה בתצוגה? דוגמנים ודוגמניות, וידאו ארט מושקע, אנשי עסקים בולטים ואווירה ואוויר של יפו מול הים.

ומי כמעט לא היה שם? היו"ר יוחנן לוקר. האלוף במיל' והמזכיר הצבאי לשעבר של ראש הממשלה הגיע היישר מטיסה מחו"ל. הוא הספיק לעבור עוד בבית ולהחליף בגדים, והגיע.

מי שעשתה דרך קצרה יותר לתצוגה היא חברת מועצת המנהלים, סיגליה חפץ, שגרה ביפו. אשת שגריר ישראל ברוסיה, צבי חפץ, נראתה שמחה ולא בגלל התצוגה. הסיבה: נולדה לה נכדה. כך היא סיפרה למנכ"ל גולף, אלי מזרוח. 

עוד היו באירוע: אבי פישר, יו"ר כלל תעשיות; אבי לוי, יו"ר מליסרון; רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט; עו"ד מירי טוכמאייר; אירמה מיכאלי; אורנה אלוביץ; תמרה יובל-ג'ונס; שמואל עטיה, הבעלים של עטיה נכסים; תא"ל במיל' גיורא ענבר; אייל תמי חומסקי; וכן אמיר גיא, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום אדלר-חומסקי. 

יוחנן לוקר ואלי מיזרוח / צילום: אביב חופי
 יוחנן לוקר ואלי מיזרוח / צילום: אביב חופי

בעקבות בונד

אחת מדרכי השיווק הקלאסיות היא לבנות הצלחה על בסיס הצלחה של מישהו אחר. ומה יותר קלאסיקה מג'יימס בונד?

כך לפחות חושבים בחברה הגיאוגרפית, בניהולו של רענן בן-בסט, שהציגה את יעדי החברה לשנת 2016. בהתאם, החברה מציעה טיול באירופה בעקבות סרטי ג'יימס בונד.

נשמע פחות אקשן מהסרטים עצמם או מטיולים אחרים שהחברה מציעה - טיול ג'יפים באנטרטיקה וספארי באפריקה. יותר מדי אקשן וסכנה לטיול משפחתי? בן-בסט מרגיע. הוא ניסה את זה בבית, כלומר באפריקה, עם ילדיו. "אלה חוויות לכל החיים", אמר. בן-בסט כנראה לא התכוון לחוויות מהסוג של אריה שרודף אחריך.

עוד היו באירוע של החברה הגיאוגרפית: עמוס לסקר, לשעבר יו"ר חברת החשמל; איש הנדל"ן איזי רורברג; ואברהם ביגר, לשעבר יו"ר מכתשים אגן ושופרסל.

רענן בן בסט ואברהם ביגר / צילום: דודו אדרי
 רענן בן בסט ואברהם ביגר / צילום: דודו אדרי

 

בוני הארץ מחוץ לארץ

נשיא ארגון הקבלנים לכחלון: "הבא מיד 30 אלף עובדים זרים"

בתחילת החודש דווח פה על סיום הקדנציה של ניסים בובליל כנשיא התאחדות הקבלנים, "בוני הארץ". סגנו רוני בריק, שהחליף אותו, רשם בסוף השבוע את אחת ההופעות הראשונות שלו בתפקיד.

בכנס השנתי של ארגון הקבלנים מחוז דן, בשיתוף עם ארגון הקבלנים נתניה, לבריק היו אמנם מחמאות למשה כחלון, אך בצידן גם מבט פסימי לגבי העתיד.

"הממשלות הן האשמות בעליית המחירים של הדיור. זו אשמתן הישירה. כעת לראשונה יש כאן ממשלה שמוכנה להפסיד ממחיר הקרקע תמורת הוזלת מחירי הדירות. יש להודות לה על כך. לממשלה ולשר כחלון יש אג'נדה אחת בלבד, והיא למהר ולהביא תוצאות. הם לא יודעים עד מתי תחזיק הממשלה מעמד ומבינים שיש כאן הזדמנות", הוא אמר, ומפה הגיע לבעיה לדעתו: "בנושא המחסור בעובדים בענף הבנייה היא מטפלת לאט. היא צריכה להביא לכאן עובדים, לא חברות זרות ולא שום פורמט אחר. פשוט להביא 30 אלף עובדים. אני קורא לשר האוצר: טפל בחסמים והבא עובדים זרים. אחר-כך תן לשוק הדיור להתנהל באופן חופשי. אל תתערב בו".

עוד השתתפו באירוע: רן קוניק, ראש עריית גבעתיים; ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו; יו"ר ארגון הקבלנים במחוז דן, משה נחום; ורפי זנזורי, יו"ר ארגון הקבלנים בנתניה.

רוני בריק / צילום: דוד סרנוב
 רוני בריק / צילום: דוד סרנוב