פרשת יוטרייד: אביב טלמור שוחרר למעצר-בית למשך 7 ימים

(עדכון) - יפקיד ערבות בנקאית של 200 אלף שקל, ויציאתו מהארץ תעוכב ל-180 יום ■ לאחר ששהה בלונדון בחודשים האחרונים, נחת השבוע טלמור בישראל - ונעצר ע"י רשות ני"ע ■ לקוחות יוטרייד עדיין לא יודעים אם יראו את כספם בחזרה

אביב טלמור/ צילום: יריב כץ
אביב טלמור/ צילום: יריב כץ

אביב טלמור, בעלי יוטרייד, שוחרר היום (ה') למעצר-בית למשך 7 ימים בתנאים מגבילים, בהם צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום והפקדת ערבות בנקאית בסך 200 אלף שקל, וזאת בהסכמת רשות ניירות ערך.

טלמור, בעל השליטה בחברת יוטרייד שנקלעה לפירוק, חשוד במעילה בכספי משקיעים בפלטפורמת המסחר הרובוטי של חברתו. סך המעילה, על-פי החשד, הוא 12 מיליון דולר.

בין ספטמבר האחרון ועד לתחילת השבוע שהה טלמור בחו"ל, מרבית הזמן בלונדון, בעוד היה דרוש לחקירה על-ידי רשות ניירות ערך בישראל. בתחילת השבוע הגיע טלמור לישראל בעקבות משא-ומתן שניהל מול הרשות באמצעות עורך דינו, ד"ר חיים גבאי. 

כאמור, טלמור חשוד כי מעל ב-12 מיליון דולר מכספי לקוחותיו - סוחרי מט"ח בפלטפורמת האלגו-טריידינג (מסחר באמצעות אלגוריתם ממוחשב) של חברת יוטרייד. בספטמבר האחרון יצא טלמור לקפריסין, שם מאוגדות חברות שבשליטתו. בהמשך נסע (ייתכן שדרך מדינה שלישית) ללונדון, שם הוא מפעיל חברות בעלות פעילות דומה לזו של יוטרייד. טלמור, מסתבר, החזיק בלונדון גם משרד ודירה שכורה עד לא מכבר.

לקוחות יוטרייד עדיין לא יודעים אם יראו את כספם בחזרה, אך בחודשים האחרונים התמקח טלמור עם רשות ניירות ערך, באמצעות עורך דינו, על תנאי הגעתו לישראל לצורך חקירה. בזמן זה בילה טלמור בחיק משפחתו - עם אחותו ואמו - המתגוררות בלונדון.

תחילה סיכם טלמור, באמצעות עו"ד ד"ר חיים גבאי, שיגיע לארץ בתחילת פברואר, אבל אז שינה את דעתו והחליט לדחות את השיבה ארצה. לאחר שרשות ניירות ערך לחצה, ואפילו איימה שתפעל להשיג צו הסגרה נגדו, ביום שני הגיע טלמור לישראל בטיסת שכר רגילה מלונדון.

טלמור ירד מהטיסה כאחד האדם, עבר ככולם את ביקורת הדרכונים, נסע לביתו, התקלח, החליף בגדים וארז תיק; ואז - כפי שטלמור ידע שיקרה - דפקו חוקרי רשות ניירות ערך על דלתו. לאחר שנעצר, הובא טלמור לחקירה במשרדי הרשות, ומאוחר יותר הובא להארכת מעצר.