מנכ"ל ערוץ 10: טירוף קיצור החדשות התחיל אחרי סיקור מתווה הגז

בתוך כך, מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, אישר את הפרסומים לפיהם הוא בוחן דרכים להתחיל את שידורי התאגיד השידור הציבורי הישראלי החדש בתוך 3 חודשים - בסוף יוני 2016 - באופן חלקי

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

"הטירוף של לקצר את לנו החדשות, התחיל אחרי הסיקור של מתווה הגז. זה מעניין מאוד הכרונולוגיה הזאת" - כך אמר היום (א') מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, במהלך עימות עם היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר.

בדיון, שהתקיים במהלך ועידת התרבות של "הארץ", אמרה עו"ד שמיר: "בוא לא נהיה ציניים ונגיד שיש קשר בין זה (קיצור המהדורה - ל"א) לבין פגיעה בחופש הביטוי. אין בין זה לבין חופש הביטוי דבר וחצי דבר".

בתגובה אמר ורשבסקי: "יש הרבה דברים. כשנותנים לבן אדם לנמק, יש הבדל אם הוא יכול לנמק בדקה או ב-5 דקות? זה (ההבדל בין) חופש ביטוי או לא חופש ביטוי. עם כל הכבוד, אנחנו לא חושבים שאתם יכולים להתערב לנו בשיקולי העריכה".

באותו דיון השתתף גם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. בדבריו אישר פילבר את הפרסומים לפיהם הוא בוחן דרכים להתחיל את שידורי תאגיד השידור הציבורי הישראלי החדש בתוך 3 חודשים - בסוף חודש יוני 2016 - באופן חלקי. זאת בניגוד לתזכיר החוק שכבר הופץ, ולפיו ההארכה תהיה בחצי שנה עד ספטמבר 2016, עם אפשרות להארכה נוספת עד מארס 2016. כעת, במשרד התקשורת מאשרים כי נבחנת האפשרות לשנות את תזכיר החוק.