בלתי נתפס: הצצה לכל אחוזות ודירות הפאר של טראמפ

המתמודד הרפובליקני המוביל, דונלד טראמפ, שהונו מוערך בכ-10 מיליארד דולר, מחזיק בשורה מדהימה של דירות יוקרה ואחוזות פאר פרטיות ■ קבלו הצצה לתיק הנדל"ן הבלתי ייאמן של האיש

האחוזה של דונלד טראמפ / צילום: מהוידאו
האחוזה של דונלד טראמפ / צילום: מהוידאו

בזמן שרובנו היינו ודאי מסתפקים בפנטהאוז במנהטן, אחוזה בפאלם ביץ׳ או בבית קיץ בניו-יורק, אפילו לווילה עם יקב לא היינו מתנגדים. ולמרות שלדונלד טראמפ יש את כל אלה ועוד, הוא נועץ כעת את מבטו בבית נוסף, בשדרות פנסילבניה בוושינגטון. הרבה נאמר על מי שאולי יהיה המועמד הרפובליקני שירוץ לנשיאות ארה"ב: מתלהם וגזען, גאון וחסר מעצורים, אך כנראה שאיש לא יקרא לו לעולם "הומלס".

נתחיל עם הפנטאהוז הפרטי של טראמפ במנהטן, הבניין המאסיבי בשדרה החמישית בניו-יורק הוא משכן המשרד המרכזי של טראמפ, שממנו הוא מנהל את האימפריה שלו. הכניסה של הבניין אשר צופה על הסנטרל פארק, מעוטרת באותיות זהב, ו-3 הקומות שלו מעוצבות בהשראת ארמון ורסאי. השווי המוערך של הפנטהאוז אם יחליט טראמפ למכור אותו היום, עומד על פי ההערכות על כ-100 מיליון דולר.

טראמפ מחזיק ברשותו קרוב ל-40 דירות נוספות ברובע הנחשק בעולם. בימים שבהם היה ידוע כיזם נדל"ן שבונה מאפס, הקים טראמפ שורה של בנייני דירות יוקרה, בהם Trump Parc על סנטרל פארק ו-Trump Park Avenue בשדרות פארק. מרבית הדירות בבניינים הללו נמכרו, אך המועמד הצבעוני לנשיאות השכיל לשמור כ-40 דירות בבעלותו בשני הבניינים. בתו איוונקה נהנית מאחת הדירות בפארק אבניו, שם היא מתגוררת עם בעלה ושני ילדיה, ארבלה וג'וזף. את יתר הדירות הוא משכיר בסכומים שיכולים להגיע עד 100 אלף דולר לחודש. על פי דיווחים שונים, טראמפ מכר את אחד הפנטהאוזים שלו בפארק אבניו תמורת 21 מיליון דולר.

אחד מנכסיו היקרים ביותר של טראמפ הוא ככל הנראה הארמון שלו בפאלם ביץ׳. הקאנטרי קלאב, החולש עד כ-70 אלף מ"ר ובו אולם נשפים שגודלו כ-1,800 מ"ר, שימש אותו בעבר כמשכנו העיקרי אך כיום הוא בית מלון. סלבריטאים כמו אופרה ווינפרי, מייקל ג'קסון וסלין דיון התארחו בעבר במקום, והוא גם הפך לסוג של אולם האירועים הרשמי של המשפחה, לאחר שאירח את החתונות של בנו של טראמפ, אריק. על פי ההערכות, שוויו של הקאנטרי קלאב מוערך ב-250 מיליון דולר, קצת פחות מהבית הלבן (שמוערך ב-317 מיליון).

ולאן ילך לו טראמפ כשהוא זקוק לחופשה מהפנטהאוז במנהטן אם לא לבית הקיץ הפרטי שלו בבדפורד, ניו-יורק? עם שישים חדרים, 15 חדרי שירותים, 3 בריכות, שני אגפים למשרתים ואולם באולינג, הבית בבדפורד מארח את משפחת טראמפ כשהיא בוחרת לטייל ולדוג באזור. על פי הדיווחים, אחד האורחים המפורסמים (והמפוקפקים) ביותר בבית הקיץ היה הדיקטטור מועמר קדאפי, ששהה שם בעת כינוס של האו"ם, לאחר שאף בית מלון לא הסכים לקבלו. הבית המרכזי באחוזה נבנה בשנת 1919. הוא רכש את הנכס בשנת 1996 תמורת 7.5 מיליון דולר, ותכנן במקור לבנות שם מסלול גולף, אך התוכניות הללו בוטלו. נכון להיום אושרה תוכנית שלפיה ייבנו 14 בתים נוספים בשטח, אך לא נעשה עדיין שימוש באישור זה.

אם יחליט טראמפ במקרה שמתחשק לו לנדוד דרומה ממנהטן, הוא יכול לשהות באחוזת יקבי טראמפ בשרלוטוויל שבווירג'יניה. הנכס חולש על לא פחות מ-8 מיליון מ"ר וכולל אחוזה בת 2,000 מ"ר ויקב פעיל, שהיה בבעלותו של היזם גון קלוג, שהיה בעבר האיש העשיר באמריקה. טראמפ חטף את השטח במחיר מציאה של 14.4 מיליון דולר מאלמנתו של קלוג, לאחר שהבנק השתלט על הנכס.

טראמפ לא מזניח את מדינות המערב בפרישה הכלל ארצית שלו. כשהוא מבקר שם הוא יכול לשהות באחוזה הצנועה הזאת שנקראית Beverly Hills Abode לטראמפ, שטוען שהונו מוערך ב-10 מיליארד דולר, יש אם כך שורה מדהימה של אחוזות פאר פרטיות כפי שניתן להבין וקשה להאמין שיסכים לוותר עליהן בשביל בית לבן אחד בן יותר מ-200 שנה.