פספוסים עם יוסי בכר ומיזם ההסברה של אורן חזן וריאל מדריד

וגם: בעוד אפריקה תעשיות מפרסמת היום אזהרת רווח חמורה, היא דואגת לתגמולים נאים למנכ"ל הנכנס שלה יקי ודמני שישתכר 80 אלף שקל לחודש

יוסי בכר, ראובן ריבלין אורי כהן / צילום: רונן חורש
יוסי בכר, ראובן ריבלין אורי כהן / צילום: רונן חורש

פספוסים, עם יוסי בכר

יו"ר דיסקונט בנאום חברתי: "כחברה פספסנו משהו בדרך. ילדינו לא יודעים לענות למה הם כאן, בישראל"

ארגון מסע ישראלי קיים בסוף השבוע את הכנס השנתי. היו שם נשיא המדינה, ראובן ריבלין; אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על; אנה פרלמן, מנהלת קרן ג'נסיס ישראל; אורי כהן, מנכ"ל מסע ישראלי וגם יוסי בכר, יו"ר דיסקונט.

הכנס דן בהגדרתה של זהות יהודית ציונית מתוך עיסוק בחוויית המסע וחיבורה ליהדות ולציונות, וגם בכר, חבר הנהלת מסע ישראלי, התחבר לדברים.

"אני חי בתחושה שפספסנו משהו בדרך כחברה", אמר. "ילדינו מקבלים ערכים במסגרות הלימוד אבל לא באמת יודעים מה לענות על השאלה למה הם צריכים להישאר כאן, בישראל. אני גדלתי בתחושה שכולנו עם אחד ואני פוגש עד היום אנשים שרוצים להיות מחוברים לפלגים השונים - וזה נכון לגבי המגזר הערבי, חרדים, חילוניים ודתיים לאומיים. מחובתנו לדאוג לילדים שלנו ולחינוך שלהם, על מנת שנשביח את החיים בישראל".

באירוע, שהנחה קובי מידן, סיפר ריבלין על המקומות והחוויות בהם עוצבה זהותו היהודית ציונית בילדותו בירושלים ועל פעילותו בסוגיות אלה. "אנחנו צריכים לפעול ליצירת גשרים קטנים של אמון, ולא להגיד שהם שם ואנחנו כאן", הוא אמר. "באמצעות אהבת ארץ ישראל נגיע אחד אל השני".

יוסי בכר, ראובן ריבלין אורי כהן / צילום: רונן חורש
 יוסי בכר, ראובן ריבלין אורי כהן / צילום: רונן חורש

ללמוד על סין ממקרה פוסון

בשבוע שעבר נערך באוניברסיטת תל אביב פאנל בנושא "סין וישראל - חישוב מחדש של המסלול הגיאופוליטי והעסקי", לרגל צאת ספרו של פרופ' אהרון שי "סין וישראל". בפאנל השתתפו פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול וראש מכון הורביץ; יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים המכהן כיו"ר מכון הורביץ; פרופ' גדי אריאב, יו"ר מרכז פרלמן; וד"ר אורי סלע מהחוג ללימודי מזרח אסיה.

פרופ' שי התייחס באירוע לביטול מכירת הפניקס לקרן פוסון הסינית ודיבר על הצורך בהפקת לקחים. לדבריו, "על מקבלי החלטות בישראל להכיר וללמוד לעומק את התרבות, הכלכלה והפוליטיקה של סין כמו גם את אנשי העסקים המובילים בחברות שם. היכרות כזאת, בטרם תמכור ישראל חברות תשתית לאומיות שבבעלותה לסין, היא הכרחית.

"יש לכך אף משמעות ציבורית רבה, כך שבעתיד לא נופתע כפי שקרה במקרה של חברת פוסון הסינית שעמדה על סף רכישת הפניקס. הבנה ולימוד ראוי של מי שעומד לפנינו היא חיונית גם כאשר מדובר בחברות ישראליות המעוניינות רוצות לקדם עסקים בסין. אחרת קיים חשש של הפסד כספים בסין. סין שונה במהותה מהמוכר לנו בעולם המערבי".

יאיר סרוסי, אהרון שי, משה צבירן / צילום: ישראל הדרי
 יאיר סרוסי, אהרון שי, משה צבירן / צילום: ישראל הדרי

ריאל וחזן יעשו הסברה

לא בטוח שח"כ אורן חזן הוא הדמות הכי מתאימה לסייע בהסברה הישראלית בעולם, אבל מתברר שחזן מעורב במיזם ספורטיבי חדש שזו מטרתו.

במסגרת המיזם, ריאל מדריד, יחד עם קבוצת בני יהודה שבבעלות משה דמאיו, תפעיל מחנה קיץ לנערים בהדרכת מאמנים שיגיעו הנה מספרד.

באירוע שהתקיים אתמול במלון קראון פלזה תל אביב סיטי סנטר בעזריאלי, אמר חזן כי "בזמן שמדברים בעולם על חרם נגד ישראל, מותג כמו ריאל מדריד בוחר להתחבר אלינו. ברמה הפרסונלית אני מתכוון ללוות את הפרויקט שאומר שאנחנו חלק מהספורט העולמי. המיזם הזה מחזיר את הפעימה לתוך השכונה, האנשים והתושבים".

מלבד חזן ודמאיו, נכחו במסיבת העיתונאים אתמול גם שחקן העבר של ריאל מדריד וראש קשרי חוץ של האקדמיה כיום, רפאל גרסיה קורטס; יושב ראש הקרן, חואקין בלסה סאגס; המאמן אלכס דוצ'קוב, אופיר ברנוי משעוני אמבוס, ומנכ"לית המלון, עידית סימון.

אורן חזן, משה דמאיו, עידית סימון / צילום: תמר מצפי
 אורן חזן, משה דמאיו, עידית סימון / צילום: תמר מצפי

מה עשית בשביל קהילה?

איש העסקים שמואל פלאטו שרון ידוע בסגנון התנסחותו. חדי הזיכרון שבינינו גם זוכרים כיצד נבחר לכהן בכנסת לאחר שהתקבלה בקשת הסגרה מצרפת בחשד לעבירות מס ופלאטו שרון נמנע מכך בעזרת חסינותו כחבר כנסת.

פחות ידועה מעורבותו בארגון פתחון לב. גם הבן יואב פלאטו שרון מעורב בפעילות למען הקהילה, במסגרת עמותת שניר, שהוא נמנה עם מייסדיה, ופועלת לקידום שוויון ההזדמנויות בחינוך ובתרבות בקרב ילדים.

באירוע הוקרה שנערך, סיפר ניר שמול, ממייסדי העמותה, כיצד היא הוקמה. לפני 20 שנה הוא היה קצין מיון בבאקום ולתקופה קצרה יואב שירת איתו במדור. שם הם הגו את הרעיון להקים את העמותה לשוויון הזדמנויות בחינוך ומאז גם נשארו חברים טובים. אגב, גם האב, פלאטו שרון מסייע לעמותת שניר, באמצעות דיזינגוף סנטר שבבעלותו. לאירוע הגיעו יקי אמסלם, מנכ"ל אלמוג; גלית וייזר, מבקרת פנימית במזרחי טפחות; מיכל דויטש, היועצת המשפטית של מרכנתיל דיסקונט; ולילי אילון, לשעבר סגנית מנהלת רשות החברות הממשלתיות. את העמותה מנהלת רותם שחבר.

שמול, שחבר ופלאטו שרון הבן / צילום: תומר פדר
 שמול, שחבר ופלאטו שרון הבן / צילום: תומר פדר

הדירקטוריון של WTP מקבל החלטות פה אחד

וזהו הפה של הבעלים אבנר ארזי, שנותר הדירקטור היחיד בחברת מיחזור הפסולת שקרסה

קריסתה של חברת מיחזור האשפה וו.טי.פי (WTP) הובילה בין היתר גם להתרוקנות הרכב הדירקטוריון שלה, והותירה אותה עם דירקטור אחד, אבנר ארזי, המכהן כיו"ר הדירקטוריון והינו גם בעל השליטה בה.

בשל כך, וו.טי.פי הודיעה על כוונתה לזמן אסיפת בעלי מניות בהקדם לשם מינוי חברי דירקטוריון חדשים, ועדכנה כי עד שימונו חברים חדשים "ישמש יו"ר דירקטוריון החברה כמורשה חתימה יחיד וזאת לשם תשלום הוצאות החיוניות לפעילות השוטפת של החברה בלבד".

בשל מצבה הפיננסי של החברה בחודשים האחרונים, הוקפאה כל הפעילות בה, על רקע ההסתבכות והחקירה הפלילית אליה נקלע בעל השליטה הקודם בחברה, אמיר ברמלי, שהעביר בחודש אוקטובר האחרון את השליטה בה לשותפו ארזי ללא תמורה.

מאז הוכנסה פעילות מיחזור האשפה לשלד הבורסאי (בשמו הקודם פילת גרופ), החברה לא הצליחה לייצר הכנסות משמעותיות ובמהלך חודש נובמבר האחרון הגיש בנק הפועלים בקשה לפשיטת רגל של החברה בשל חוב של ארזי לבנק בסכום של 32 מיליון שקל.

לדוחות החברה מצורפת הערת "עסק חי" ורואי החשבון מציינים בין היתר כי "לא התקבלו ההבהרות הנדרשות לגבי יכולת בעל השליטה להעמיד מימון לחברה לצורך פעילותה השוטפת".

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2015, קופת המזומנים של וו.טי.פי הייתה ריקה, הונה העצמי עמד על 1 מיליון שקל בלבד והיא הציגה גירעון של 19.5 מיליון שקל בהונה החוזר מול התחייבויות שוטפות של 20 מיליון שקל, עיקרם לבנקים והפסדיה הצטברו לכ-6 מיליון שקל. וו.טי.פי נסחרת היום בשווי זניח של כ-7 מיליון שקל, אחרי שבשיאה בסוף 2014 נסחרה בשווי של קרוב ל-230 מיליון שקל.

WTP (Waste to Product) ייצרה מערכת טכנולוגית לניהול פסולת. לפי אתר החברה, היא "מאפשרת להפוך פסולת למוצרים מסחריים שמישים, תוך שימוש בתהליך חדשני ומוגן בפטנט". אותו פטנט, שכולל שימוש בפסולת עירונית מוצקה ותהליך דחיסה, הופך את הפסולת למוצרים סופיים מסחריים.

החברה הצטרפה למסחר בבורסה במהלך 2014 באמצעות כניסה לשלד הבורסאי פילת גרופ והקצאת מניות לארזי, יזם הפעילות.

לאחר הכניסה לבורסה, הצטרף לחברה כשותף היזם ברמלי וגם קרן להב שהוקמה על ידי גיורא עופר, לשעבר מנכ"ל בנק דיסקונט; ויעל גיט, לשעבר סמנכ"לית המימון של קרן בראשית ובכירה בבנק הפועלים.

אמיר ברמלי / צילום: תמר מצפי
 אמיר ברמלי / צילום: תמר מצפי

האיש ששווה 1.5 מיליון שקל

יקי ודמני ישתכר באפריקה תעשיות 80 אלף שקל לחודש

אפריקה תעשיות דואגת לתגמולים נאים למנכ"ל הנכנס שלה, יקי ודמני. החברה מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, זימנה אסיפת בעלי מניות לחודש הבא שתתבקש לאשר את תנאי העסקתו של ודמני, הצפוי ליהנות משכר בעלות שנתית בהיקף של 1.5 מיליון שקל.

התגמולים של ודמני כוללים שכר חודשי של 80 אלף שקל, צמוד למדד, רכב בעלות של עד 260 אלף שקל והטבות נוספות.

בנוסף, ודמני צפוי ליהנות ממענקים בהתאם להחלטות דירקטוריון, ובכפוף למדיניות התגמול של אפריקה תעשיות, וכן הוא צפוי לקבל חבילת אופציות.

עוד חושף זימון האסיפה של אפריקה תעשיות כי ודמני הוא גמלאי של משרד ראש הממשלה ומקבל גמלה חודשית, וכן הוא מחזיק ב-50% מחברה פרטית השותפה במיזם עם חברת אינטרנט לייבוא רהיטים ובה מועסק חתנו.

ודמני כיהן כמנכ"ל חברת אלקטרה מוצרי צריכה מאז 2007 במשך כשבע שנים, לאחר שכיהן כמנכ"ל אייס, והוביל את הנפקת אלקטרה צריכה בבורסה בסוף 2010 לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל.

יקי ודמני / צילום: איל יצהר
 יקי ודמני / צילום: איל יצהר