אחימאיר: נתניהו לא ירצה שסגירת רשות השידור תירשם על שמו

בישיבה מתוחה של עיתונאי רשות השידור עם ההנהלה השווה העיתונאי יעקב אחימאיר את הכוונה לסגור את הרשות לתוכניותיה של השרה מירי רגב לאחד מוסדות תרבות

ביבי נתניהו, יעקב אחימאיר / צילומים: אמיל סלמן-הארץ, איל יצהר
ביבי נתניהו, יעקב אחימאיר / צילומים: אמיל סלמן-הארץ, איל יצהר

"קאט דה בולשיט" - כך אמר היום (ג') חתן פרס ישראל, העיתונאי יעקב אחימאיר, להנהלת רשות השידור שבפירוק, בפרפראזה על דברי שרת התרבות מירי רגב, בהתייחסו להבטחה "כי השידור הציבורי לא ייסגר".

בישיבה מתוחה שהתקיימה היום בהשתתפות עיתונאי הרשות, ביקשו העובדים לשמוע מההנהלה - המנהל ברי בר-ציון והעורך הראשי שמעון אלקבץ - על עתידם. אחימאיר גם השווה את הכוונה לסגור את הרשות לתוכניותיה של רגב לאחד מוסדות תרבות, ורמז שזו מגמה ממשלתית.

לדברי אחימאיר, איש ערוץ 1 וקול ישראל בארבעת העשורים האחרונים, "אני תוהה איך ייתכן שראש הממשלה מוכן שסגירת רשות השידור תירשם על שמו. הרי הוא בן תרבות".

בתשובה לעובדים אמר בר-ציון כי "אין פה קונספירציה, יש פה ברדק אדיר של מי שמנהל את האופרציה הזאת. ניהול הדברים אינו נכון", והוא עצמו אינו מעודכן בכיוון שאליו הולכת החקיקה - אם להארכה של 3 חודשים או של חצי שנה, על פי תצהיר חוק שכבר פורסם.

"אנחנו במצב של חוסר ודאות", אמר בר-ציון, על-פי דיווח מאגודת העיתונאים, "מה שמטריד אותנו בעיקר הוא שאנחנו לא יכולים לתת לכם ודאות, ואני לא בטוח שבסוף השיחה זה ישתנה. אני מרגיש כעס גדול, עברנו הרבה מאוד בחצי השנה האחרונה. אנחנו עובדים על שני מסלולים כבר תקופה ארוכה: מסלול של סגירה ב-31 בחודש - ומסלול הארכה".

בישיבה אמר אלקבץ כי "כמי שאחראי למערכת העיתונאית לא אאשר פגיעה בעיתונאי הרשות. בניגוד לרבים אני מאמין לראש הממשלה ולשר התקשורת, שיותר מפעם אחת אמר שלא ייתן יד לפגוע בעובדים. חייבת להיות סגירה ופתיחה ביחד".

אתמול (ב') הבהיר מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, כי בשל המחלוקת בין המשרדים באשר להקמת תאגיד השידור, לא ניתן להגיש את החוק לדחיית יום הקמת התאגיד. המשמעות היא סגירת הרשות בסוף החודש.

בשיחה שניהל עם יו"ר ועד ההנדסה והטכנאים ברשות, אמר פילבר כי האינטרסים השונים של הגופים, ובהם האוצר ומשרד החינוך, שבוחן את השארת הטלוויזיה החינוכית בפיקוחו, הם שמעכבים את הגשת החוק לדחיית הקמת התאגיד.

לגלובס" אמר פילבר: "עד שלא יוסדרו מקורות המימון לדרישות הגופים, לא ניתן יהיה להעביר את החוק לדחייה, ולכן אי-אפשר להאריך בחצי שנה".

לא מן הנמנע כי ההצהרה כי הדחייה תהיה ל-3 חודשים בלבד נועדה ליצור לחץ על משרד האוצר.