האקס פקטור במכונת הכדורסל של גולדן סטייט

הוא מוביל את ה-NBA בטריפל דאבלים, מועמד דומיננטי לתואר שחקן ההגנה של העונה, ויש לו את הפה הכי גדול בליגה (ורק נסו להשתיק אותו) ■ דריימונד גרין לוקח את גולדן סטייט ווריירס לעונה היסטורית

דריימונד גרין / צילום: רויטרס
דריימונד גרין / צילום: רויטרס

ב-19 בפברואר זה סוף-סוף קרה: גולדן סטייט ווריירס, אלופת ה-NBA ששייטה עד לאותו הערב למאזן מגוחך (במובן הפנומנלי של המילה) של 48 ניצחונות מול 4 הפסדים בלבד, ספגה את התבוסה הגדולה שלה העונה. היה זה המשחק הראשון לאחר פגרת האול-סטאר, שמחלקת את עונת המשחקים לשניים, ודמיאן לילארד, הגארד הפנטסטי של פורטלנד טרייל בלייזרס הוציא את כל העצבים שלו על שלא נבחר למשחק הכוכבים, והתעלל באלופה עם 51 נקודות ועם ניצחון בפער של 32 הפרש.

כל קבוצה חווה משברים לאורך העונה, והנה האות המובהק, כך אמר השכל הישר, למשבר הראשון של הווריירס. העיניים כולן היו נשואות אל הסטייפלס סנטר של לוס אנג'לס בערב למחרת, שם הווריירס התארחו אצל הקליפרס, אחת הקבוצות הטובות בליגה, והפסד שני ברציפות נראה כמו משהו שרק מתקבל על הדעת. מה גם שמבט אל לוח המשחקים של הווריירס, בהמשך אותו החודש, הצביע על רצף של משחקי חוץ לא קלים בחוף המזרחי, ואז לקינוח - משחק באולם הביתי של אחת משתי היריבות הגדולות שלה על אליפות המערב, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. הנה בא לו הרעם שישאיר את שיא הניצחונות לעונה רגילה (10:72) אצל שיקגו בולס הגדולה של מייקל ג'ורדן מעונת 1995/96.

אלא שגולדן סטייט ווריירס של העונה היא הכול חוץ מקבוצה שמתקבלת על הדעת. אמנם היה זה האיש והתופעה סטף קרי שנעץ את שלשת הניצחון על הפרצוף של הקליפרס ההמומים, וקליי תומפסון שהוביל את רשימת הקלעים עם 32 נקודות, אבל השורה הסטטיסטית המרשימה של הערב לא הגיעה מהספלש ברדרס (הכינוי לצמד המפלצתי קרי את תומפסון), היא הגיעה מדריימונד גרין, הצלע השלישית והמאוד אמוציונלית במשולש האול סטארים של גולדן סטייט, שרשם את הטריפל דאבל ה-11 שלו העונה (מוביל את ה-NBA בקטגוריה), עם 18 נקודות, 11 ריבאונדים, עשרה אסיסטים והצהרת כוונות ברורה מאין כמותה: משבר? חפשו אותו אצל קבוצה אחרת.