רשות המסים: לבטל את הסדר הטיעון שנחתם עם משה פרץ

דרמה בפרשת העלמות המס: הרשות חוזרת בה מההסדר, כיוון שעורך דינו של פרץ ביקש לשלוח את הזמר לתסקיר שירות מבחן, בין היתר לצורך בחינת האפשרות לביטול ההרשעה - דבר המהווה הפרה של הסדר הטיעון ומנוגד למו"מ בין הצדדים ולהסכמת הנאשם

משה פרץ / צילום: דור מלכה
משה פרץ / צילום: דור מלכה

דרמה בפרשת העלמות המס של משה פרץ: רשות המסים דורשת לבטל את הסדר הטיעון שחתמה עם כוכב הזמר הים-תיכוני. מנהל הלשכה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים, עו"ד אילן צור, הגיש היום (א') בקשה דחופה לבית משפט השלום ברמלה לביטול הסדר הטיעון עם פרץ, אשר כבר אושר על-ידי בית המשפט ביום חמישי, ולפיו כוכב הזמר הים-תיכוני הודה בהעלמת הכנסות בהיקף של כמיליון שקל.

בנימוקי בקשת הביטול מובהר כי תנאי הסדר הטיעון, שנועד לחסוך זמן שיפוטי יקר מבית המשפט, קובעים כי פרץ יודה ויורשע על-פי הודאתו זו בעבירות של העלמת הכנסות, תמורת מחיקת מספר סעיפי חיקוק מכתב האישום. ואולם, נטען, בעת הדיון בבית המשפט ביום חמישי האחרון ביקש עורך דינו של פרץ לשלוח את הזמר לתסקיר שירות מבחן, בין היתר לצורך בחינת האפשרות לביטול ההרשעה - דבר המהווה הפרה יסודית של הסדר הטיעון ומנוגד למשא-ומתן שהתקיים בין הצדדים ולהסכמת הנאשם עצמו ובאי-כוחו טרם הדיון.

לפיכך, רשות המסים עתרה כאמור לביטול מיידי של הסדר הטיעון, להשבת כתב האישום המקורי על כנו ולקביעת מועד להמשך דיון בהוכחות.

ביום חמישי, נזכיר, הודה והורשע זמר הים-תיכוני משה פרץ, שופט התכנית "אקס פקטור", בהעלמות הכנסות בהיקף כמיליון שקל מהופעותיו, בין היתר באמצעות הוצאת חשבוניות כוזבות בסכום הנמוך מן הסכום ששולם לו בפועל או ללא הוצאת חשבוניות בכלל.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בין פרץ לרשות המסים, הודה פרץ בעבירות שיוחסו לו בכתב אישום מתוקן והורשע, על-ידי השופט הישאם אבו-שחאדה מבית משפט השלום ברמלה, בהעלמת הכנסות והנמכת חשבוניות מס.

ההסדר לא כלל התייחסות לעונש שיוטל על פרץ, אך רשות המסים כבר הודיעה כי בכוונתה לעתור להטלת עונש מאסר על פרץ בעקבות הרשעתו. מנגד הודיע סנגורו של פרץ לבית המשפט כי הוא עותר לביטול ההרשעה - הודעה שהובילה לבקשה לביטול הסדר הטיעון באופן תקדימי.

על-פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש על-ידי עו"ד מירי בנהרדיתי מהמחלקה המשפטית (מע"מ) מחוז מרכז ברשות המסים, פרץ ואמרגנו אמנון זינדני ניהלו עסק אמרגנות והפקת אירועים שבמסגרתו הופיע פרץ כזמר באירועים שונים.

פרץ הודה כי יחד עם זינדני הוציאו חשבוניות מס בגין הופעותיו בסכום הנמוך מזה ששולם לו בפועל, ובמקרים אחרים השניים כלל לא הוציאו חשבוניות מס כמתחייב ולא דיווחו על ההכנסות. פרץ, מצידו, הכחיש עד לאחרונה את כל החשדות נגדו והטיל את כל האחריות על אמרגנו. 

במסגרת הסדר הטיעון הודה פרץ כי בשיטה זו העלים בין השנים 2007 ל-2009 הכנסות מהופעותיו בהיקף של כמיליון שקל ואת המס הנגזר מהם וכן מע"מ בסכום של כ-140,000 שקל.

כתב האישום נגד פרץ ואמרגנו הוגש במאי 2013, בעקבות חקירה שניהלה יחידת החקירות של המכס ומע"מ ירושלים בשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, שהובילה למעצרו של זינדני ולעיכובו לחקירה של פרץ בחודש אוגוסט 2010, עם הפיכת החקירה לגלויה. 

ממשרדו של משה פרץ נמסר בתגובה כי "בניגוד להודעת רשות המסים, האמן לא חרג מהסכם הטיעון אשר נחתם ביום חמישי האחרון בין הצדדים - נציגת רשות המסים, עו"ד מירי בן ארדיטי, ועורכי דינו של האמן, אלי כהן, אפרים דמרי, חובב דמרי, איריס טוביאנה וגילי כהן.

"שני הצדדים הסכימו בפני כבוד השופט הישאם אבו שחאדה על הגשת כתב אישום מתוקן, ובאותו מעמד הורה כבוד השופט, לבקשת הסנגורים, על קבלת תסקיר שיבחן בין היתר את ביטול ההרשאה, ולכן תמוהה העובדה כי רשות המסים שינתה את דעתה ומבקשת כעת לבטל את הסדר הטיעון אותו הכינה ועליו חתמה ביום חמישי האחרון".