חגי הלר עוזב את לאומי קארד לאחר 3.5 שנים

וגם: הסרט וההזדהות של מימן הבת, ואשת ההשקעות שמקדמת טניס בפריפריה וגאה בבנה הטניסאי

חגי הלר עוזב את לאומי קארד לאחר 3.5 שנים

הלר, שיישאר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף, ייפרד משכר שזינק ב-2015 והסתכם בעלות של 3 מ' ש'

חגי הלר, מנכ"ל לאומי קארד עוזב במפתיע את תפקידו. הלר בן ה-60, שמשמש בתפקיד מאז אוגוסט 2012, יישאר כמנכ"ל החברה שבבעלות בנק לאומי (80%) וקבוצת עזריאלי (20%), עד שיימצא מחליף.

רווחי לאומי קארד נשחקו ב-2015 ב-9% בעקבות עלייה של 17% בהוצאות השכר לרמה של 173 מיליון שקל, בשל ההסכם הקיבוצי שנחתם עם ועד העובדים.

שכרו של הלר זינק ב-2015 ב-64% לעומת 2014, והסתכם ב-3 מיליון שקל. הוא לא היה לבד מהבחינה הזו בצמרת החברה - עלות שכרם של חמשת בכירי לאומי קארד עמדה על 10 מיליון שקל ב-2015, זינוק של 56%, בעיקר בגלל בונוסים.

ברבעון הרביעי של 2015 רשמה לאומי קארד רווח נקי של 38 מיליון שקל, ירידה של 9.5% בהשוואה לרבעון המקביל. ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-5% ל-266 מיליון שקל.

חגי הלר / צילום: רפי דלויה
 חגי הלר / צילום: רפי דלויה

הסרט וההזדהות של מימן הבת

יום האישה היה הזדמנות לפרויקט להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים באמצעות שלט בגובה 36 מטר על בניין עיריית תל אביב, יוזמה של אופנת סגל ועמותת "לא לאלימות". השלט נתרם על-ידי פרסום ברעם של גיא ברעם ולאירוע השקתו הגיעו סגן ראש העיר, אסף זמיר, וחברתו מאיה ורטהיימר, שלוקחת חלק בפרויקט. נכדה נוספת של התעשיין סטף ורטהיימר, שהצטלמה לפרויקט, היא הזמרת סיון טלמור.

גם השחקנית נועה מימן, בתו של איל התקשורת יוסי מימן, הצטלמה לפרויקט. היא עשתה פסק זמן מהעבודה על סדרה חדשה בשם "סליחה", שעוסקת בחיפוש רוחני. בימים אלו היא גם החלה לכתוב ספר.

נועה מימן / צילום: גיל כהן
 נועה מימן / צילום: גיל כהן

הראל-בוכריס: טניס בחוץ ובבית

אשת ההשקעות מקדמת טניס בפריפריה וגאה בבנה הטניסאי

לצד היותה אשת השקעות בולטת, שבעבר ניהלה את טמרס ישראל עבור פויו זבלודוביץ', יודפת הראל-בוכריס פעילה מאוד גם בתחום הטניס. היא חברה בפורום הידידים של המרכז לטניס, שמטרתו לסייע לילדים ונערים מבחינה פסיכולוגית וחברתית באמצעות המשחק. במסגרת זו נבנו 172 מגרשי הטניס בפריפריה. בין בוגרי המרכז, שקיים כבר 40 שנה, ניתן למצוא את עמוס מנסדרוף, אנה סמשנובה, שחר פאר, יוני ארליך, אנדי רם ודודי סלע. בסוף השבוע הראל-בוכריס, ובן זוגה, איש העסקים בהווה ומנכ"ל משרד הביטחון בעבר, פנחס בוכריס, אירחו בביתם אירוע של הארגון.

הראל-בוכריס ניצלה את ההזדמנות כדי לספר על גאוותה מהטניסאי שמתפתח בביתה - בנה עידן גרוס-הראל בן ה-16.

עוד היו באירוע: אליעזר שקדי, אבירם גרובר, צביקה ויליגר, ד"ר יעל אלמוג-זכאי, מודי ושרון כידון, עו"ד סוזי ויורם נבות, רונן בראל, רן שחם; גיא ידלין, יו"ר פורום הידידים של המרכז לטניס; ארי שטרסברג, מנכ"ל המרכז; ובוגרי המרכז, אנדי רם ואנה סמשנובה.

גיא ידלין, יודפת הראל בוכריס, אנדי רם / צילום: אביב חופי
 גיא ידלין, יודפת הראל בוכריס, אנדי רם / צילום: אביב חופי

ברק לא שוכח מאין בא

נתן עוד תרומה לבוגרי "היחידה"

גם מבקריו הגדולים של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, מסכימים שהוא היה ממפקדיה הגדולים של סיירת מטכ"ל - "היחידה".

שנים רבות לאחר שסיים את שירותו בה, הוא לא שוכח אותה ואת בוגריה. לפני 10 חודשים הוא תרם סכום של 250 אלף שקל ל"מסדר דורשי טוב" - עמותת הבוגרים של סיירת מטכ"ל, ועתה הוא נותן לעמותה עוד תרומה בהיקף של 300 אלף שקל.

העמותה, שבה חברים בוגרי הסיירת לדורותיהם, פועלת למען הקהילה באמצעות הפעלת מאות מתנדבים בוגרי היחידה במיזם החברתי שהקימה - "להעז", הכולל תוכניות לנוער וצעירים באופקים, חצור הגלילית ולוד. במסגרת המיזם מבוצעות פעילויות להגברת המוטיבציה לגיוס ולשירות משמעותיים בצה"ל וניתן סיוע לאקדמאים צעירים בהשמה במשרות ההולמות את כישוריהם.

האתנחתא של שלמה נחמה: דו קיום בחיפה

נחמה נרגע מהשבוע בכלכלית ירושלים בפרימיירה של "חצוצרה בוואדי"

הסופר סמי מיכאל פרסם את "חצוצרה בוואדי" ב-1987 ומאז הספר זכה לעיבודים רבים. עיבוד נוסף שלו, מאת שמואל הספרי, יצא לדרך ביום שישי בתיאטרון חיפה. בהתאם לשם ההצגה, חצוצרן הכניס את האורחים לאולם.

הפעם לראשונה שחקנית ערביה גילמה את גיבורת הרומן הודא - חנאן חילו. ובכלל, צוות השחקנים בהצגה מורכב מיהודים וערבים יותר מאשר בעיבודים קודמים, דבר נאה בימים שבהם הדו קיום נראה שברירי במיוחד.

היו שם כמה וכמה אנשים שליווי החצוצרן וההצגה היו כנראה אתנחתא מרגיעה אחרי שבוע סוער - שלמה נחמה שהגיע עם אשתו נירה, לאחר שכשל בניסיונו לזכות בשליטה בכלכלית ירושלים; ח"כ איימן עודה, ראש הרשימה הערבית המאוחדת, לאחר שסיעתו עוררה סערה כשגינתה את ההכרזה של מדינות המפרץ על חיזבאללה כארגון טרור; ומנהלי רשת צומת ספרים - המנכ"ל אבי שומר ומנהלי הוצאת כנרת זמורה ביתן, ערן זמורה ויורם רוז (שהוציאו את ספריו האחרונים של מיכאל), אחרי ששרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה בשבוע שעבר כי תבטל את "חוק הספרים" וגם תפעל נגד הבעלות האנכית הקיימת בענף, נושא שנוגע אליהם.

עוד היו שם: חתן פרס נובל, אברהם הרשקו; מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדרשטראוס; סמי חזן, הבעלים של מצפה הימים; וח"כ יוסי יונה, גיסו של מיכאל.

אבי שומר, רחל וסמי מיכאל, יורם רוז, ערן זמורה / צילום: יואב איתיאל
 אבי שומר, רחל וסמי מיכאל, יורם רוז, ערן זמורה / צילום: יואב איתיאל

"חיים שלווים", בדיוק מה שענבל אור צריכה

יזמית הנדל"ן ויתרה על שירותיו של רני רהב

יזמית הנדל"ן ענבל אור הסתבכה לאחרונה בחקירה של רשות המיסים, בחשד להוצאת חשבוניות כוזבות והעלמת עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, שאור ביצעה לכאורה באמצעות החברות שבבעלותה, ובעזרת סמנכ"ל הכספים של קבוצת ענבל אור.

מאז פרצה הפרשה, אור נעזרה בשירותי יחסי הציבור של רני רהב. אלא שבסוף השבוע החליטה אור לסיים את ההתקשרות עימו ובמקומו להתחיל לעבוד עם רונן צור.

רהב שחרר הודעה ובה כתב כי "אנו מאחלים בהצלחה לענבל אור בדרכה ומקווים שתחזור לחיים שקטים ושלווים". רהב יודע מה לאחל. זה בדיוק מה שאור צריכה עכשיו.

ענבל אור / רוני שיצר
 ענבל אור / רוני שיצר