על רקע היחס לאבשלום קור: סיון רהב-מאיר פורשת מחידון התנ"ך

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", קור התבשר על הדחתו מהגשת חידון התנ"ך בהודעת טקסט מאחת הפקידות של משרד החינוך ■ רהב-מאיר מציעה הגשה זוגית שלה ושל קור יחד: "אם אבשלום יסכים, זה נראה לי פורמט מנצח"

סיון רהב־מאיר / צילום: גיא כושי ויריב פיין
סיון רהב־מאיר / צילום: גיא כושי ויריב פיין

סיון רהב-מאיר פרשה מהגשת חידון התנ"ך העולמי לנוער. במכתב ששלחה הבוקר (ב') למשרד החינוך, כתבה עיתונאית חדשות 2 כי האופן שבו הוחלף ד"ר אבשלום קור מההנחיה, לאחר 28 שנים, אינה מאפשרת לה לקחת על עצמה את התפקיד. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", קור התבשר על הדחתו מהגשת חידון התנ"ך בהודעת טקסט מאחת הפקידות של משרד החינוך.

"אני מודה לכם על הבחירה בי להנחיית החידון ביום העצמאות הקרוב, אבל במחשבה שנייה נראה שלא אוכל להיענות לה באופן הזה. כנראה לא חשבתי על כך מספיק מראש, אבל גם הדרך וגם המסר מטרידים אותי כבר ימים: הדרך בה הופסקה עבודתו של ד"ר אבשלום קור כמנחה החידון - לא ידעתי שהוא מעוניין להמשיך, ובטח לא ידעתי שיודיעו לא על הפסקת עבודתו במסרון אחרי 28 שנים - וגם עצם המסר בהחלפתו של מגיש שהפך למותג של ממש", כתבה רהב-מאיר.

לדבריה, "לפעמים חלומות מתגשמים, אבל לא ככה. כמובן שאפשר וצריך לרענן ולבצע חילופים ושינויים, וזהות המנחה - בניגוד לתורה - אינה תורה מסיני. ובכל זאת, נראה לי שחבל לוותר על מגיש כל-כך מוצלח, ותיק ומזוהה, שהפך כאמור לסמל, כנראה בגלל איזה רצון 'להצעיר'. הרי לא מדובר כאן בתוכנית ריאליטי, זה אירוע חינוכי סביב התנ"ך".

רהב-מאיר ציינה כי היא מבינה שהדבר לא נעשה בזדון, והציעה הגשה זוגית שלה ושל קור יחד. "אם אבשלום יסכים, זה נראה לי פורמט מנצח", כתבה.