בואינג חושפת: צוללת ריגול מהפכנית שמשנה כללי משחק

לא רק מטוסים: בואינג חשפה את ה-Echo Voyager, צוללת אוטונומית פורצת דרך שמצוידת במערכת טעינה היברידית, שמאפשרת לה לפעול במעמקים במשך חודשים ארוכים ברציפות

צוללת אוטונומית, בואינג / צילום: וידאו
צוללת אוטונומית, בואינג / צילום: וידאו

כאשר אתם שומעים את המילה בואינג, רוב הסיכוי שאתם חושבים על מטוסים. אבל מתברר שמאז שנות ה-60 חברת הענק מפתחת כלי תחבורה תת מימיים. הפיתוח החדש ביותר של החברה, ה-Echo Voyager, תוכנן לפעול באופן אוטונומי במשך חודשים ברציפות.

הצוללת האוטונומית, שאורכה 15.5 מטרים, מצטרפת לעוד שתי צוללות בלתי מאוישות של בואינג, אחת באורך 9.8 מטרים והשנייה באורך 5.5 מטרים. כמוהן, גם ה-Voyager נועדה לפעול אוטונומית ולאסוף מידע לצרכים מדעיים וצבאיים.

עם זאת, הצוללות הקודמות מסוגלות לצלול במשך יומיים שלושה בלבד בעוד שה-Voyager מצוידת במערכת טעינה היברידית שמאפשרת לה לפעול במעמקים במשך חודשים ארוכים ברציפות, יכולת שהופכת אותה לכלי "משנה משחק".

בנוסף לכך, הצוללת החדשה מבית בואינג, אינה זקוקה לספינה שתומכת בה, היא פשוט מפליגה מהנמל וחוזרת לעגון ללא כל עזרה, מה שמוביל לחיסכון ניכר בעלויות התפעול. ה-Voyager שנחשפה השבוע צפויה להתחיל בצלילות ניסוי בים הפתוח כבר בקיץ הקרוב בחופי קליפורניה.