פרשת סילבן שלום: תלונה ראשונה במשטרה על הטרדה מינית

אחרי שהכחיש את הטענות נגדו מאז פרסומן, התפתחות בפרשת סילבן שלום: אישה התלוננה במשטרה כי הוטרדה ע"י השר לשעבר לפני כ-3 שנים

סילבן שלום / צילום: רויטרס
סילבן שלום / צילום: רויטרס

התפתחות דרמטית בפרשת החשדות להטרדות מיניות של השר לשעבר סילבן שלום. לפי הפרסום הראשון הבוקר (ג') בגלי צה"ל, הוגשה במשטרה תלונה ראשונה נגד שלום: אישה התלוננה במשטרה כי הוטרדה בידי השר לשעבר במפגש ביניהם לפני כ-3 שנים. 

לפני כ-3 חודשים שוב הועלו חשדות להטרדות מיניות נגד השר לשעבר, והמשטרה פתחה בבדיקה. בשל כך החליט שלום לפרוש מהחיים הפוליטיים ולהמתין לתוצאות בדיקת המשטרה, כל זאת תוך שהוא חוזר ומכחיש את החשדות נגדו. 

מאז, מזה כמה חודשים שוקד צוות החקירה שהוקם בלהב 433 על איסוף החומרים והעדויות, ובימים האחרונים הצליחו השוטרים להגיע לאישה שהחליטה להתלונן נגד השר שלום על הטרדות מיניות ומעשה מגונה

האישה פירטה בפני החוקרים את שאירע לטענתה במהלך מפגש עם שלום באירוע רב-משתתפים, בו נכחו גם חברי משפחת שלום, לפני כ-3 שנים. מדובר בפרק זמן שלא חל עליו חוק ההתיישנות, ועל כן ניתן יהיה להעמיד את שלום לדין פלילי במקרה שהעדות תימצא אמינה. 

לטענת המתלוננת, היא פגשה את השר לשעבר באירוע פומבי, ותוך כדי שיחה בניהם הוא ביקש ממנה להתלוות אליו החוצה. כשהם יצאו, הוא התנפל עליה וביצע בה לכאורה את המעשים האסורים. לטענתה, היא דחפה אותו, והוא שב ותקף אותה בפעם השנייה, עד שהיא נמלטה מפניו. 

לידי גלי צה"ל הגיע סיפור דומה שהתרחש כשנה לאחר החשיפה הראשונה נגד שלום, לפני כ-8 חודשים. צעירה פגשה את השר לשעבר בבית-קפה יחד עם חברה שהכירה אותו. כשהצעירה רצתה לחזור אל מכוניתה, הוא ליווה אותה אל המכונית, ושם, לדבריה, הוא תקף אותה מינית - חיבק אותה, ניסה לנשק אותה וביקש את הטלפון שלה. לטענתה, היא אמרה לו שהיא נשואה ודחפה אותו. 

במשטרה מקווים שהגשת התלונה הזו תיתן לעדות נוספות שכבר העידו במשטרה את הכוח להפוך את עדותן לתלונה. זו העדה הראשונה שפורסם כי הפכה את עדותה לתלונה, אך ייתכן כי יש עוד מתלוננות שלא נחשפו.

ניצב בדימוס יוסי סדבון, שהיה ראש אגף החקירות במשטרה, אמר בראיון לרזי ברקאי כי "ברגע שנשים אחרות תשמענה את העניין הזה, בהחלט יכול להיות שיצטרפו גם נשים אחרות. זה הניסיון שלי בעניין הזה של תקיפות והטרדות מיניות".

"אני שומע פה על התפתחות שיכול להיות שתביא לפריצת הסכר הזה, ואולי יגיע מתלוננות נוספות", אמר סדבון, והוסיף: "בכל מקרה, לנהל את החקירה מעל לגלי התקשורת זה רע, וצריך לתת לרשויות לחקור בשקט את הנושא". 

פיני סבח, המקורב לסילבן שלום, שוחח גם הוא במשדר בגלי צה"ל ואמר כי "אני אב לבנות וסב לנכדות, והדברים כואבים ומצערים. אך עם זאת, אני חייב לציין לזכותו של סילבן שהאיש הוא איש מאוד מאוד חם, במובן של לגעת באדם. לפעמים שלא יהיה טשטוש כביכול של החיבה וההערכה שלו למחשבות וספקולציות כביכול. אני מציע לא לתלות את האדם בכיכר העיר".

"היות שיש תלונה רשמית, בוא ניתן למשטרה ולרשויות החוק שיחקרו את העניין כמו שצריך, ובסופו של דבר האמת תצא כמו שתצא", אמר סבח. "אני מאוד אצטער אם הדברים יהיו נכונים, אבל אני רוצה להאמין שסילבן, כמו שאני הכרתי את האדם, זה בא מתוך חיבה ולא מתוך רצון לחפות את עצמו על איש כזה או אחר".