מטורף: נחשפה ספינת תענוגות הגדולה והמפוארת בעולם

טיטניק מודרנית: עיר קטנה עמוסת אטרקציות, הכפולה באורכה ממגדלי עזריאלי, נבנתה בעלות של 4.5 מיליארד שקל ויכולה לאכלס 8,000 איש ■ הצצה לספינת התענוגות החדשה והגדולה בעולם

מאז תקופת הטיטניק עד לפני כשני עשורים תחום אוניות הפאר לא השתנה רבות. לכל היותר נוספו על הסיפון בריכה פה ושם, והנוסעים נהנו לרוב מהפלגות רגועות שרוב האטרקציות בהן היו היעדים שאליהן הן הפליגו. אולם ב-20 השנים האחרונות חלה תפנית בתחום, וחברות התיירות הבינו שרמת הרגישות לגירויים של התייר רק עולה. כל זה הביא אותן להפוך את אוניות הפאר למפלצות ימיות עם מתקנים, חנויות, מסעדות ושלל אטרקציות - משל היו עיר קטנה שצפה על המים.

בקרוב שיא נוסף בתחום עתיד להישבר כשספינה חדשה של חברת רויאל קריביאן, בשם "הרמוני אוף דה סיס", תצא להפלגת הבכורה שלה, ובכך תהפוך רשמית לאוניית הפאר הגדולה והמפוארת בעולם.

אז כמה גדולה, אתם שואלים? ובכן, רוחבה יעמוד על כ-66 מטרים, משקלה 227 אלף טון, והאורך שלה מהחרטום לירכתיים הוא 361 מטרים. אם לצורך הדוגמה נשכיב את מגדל אייפל בסמוך לה, הוא יהיה קצר ב-37 מטרים מהספינה הזאת.

"הרמוני אוף דה סיס" תאכלס קצת יותר מ-6,000 אורחים במקביל, כשאליהם יצטרפו בכל הפלגה כ-2,000 אנשי צוות. היא כוללת לא פחות מ-18 סיפונים, 16 מסעדות, 7 שכונות וכמעט 3,000 חדרים.

כמו כן תוכלו למצוא כחלק מהאטרקציות מגלשות בגובה של 10 קומות עם נפילה של כ-300 מטרים מטה, פארק מים גדול, גרסה מוקטנת של הסנטרל פארק הניו-יורקי, מתקני אומגה, תיאטרון שמכיל יותר מ-1,000 מושבים, בר משקאות שבו רובוטים יגישו קוקטיילים לאורחים, סימולטור גלישה, זירת החלקה על קרח ועוד.

עלות בניית הספינה הסתכמה בכ-4.5 מיליארד שקל, וכש-6,000 הנוסעים הפוטנציאליים יעלו על סיפונה להפלגת הבכורה שלה במאי השנה, הם יצוידו במכשיר GPS אישי, כדי שלא יסתבכו וילכו לאיבוד במרחבים העצומים של הספינה.

המחירים להפלגה, אגב, מתחילים ב-1,000 דולר לחדר בסיסי ופנימי - ועד כ-5,200 דולר, שהם כ-20 אלף שקל, לסוויטה מפוארת, כל זה לפני מסים.