מחלב לשוקולד: מאיר שמיר משקיע 10 מיליון דולר במטעי קקאו

מבטח שמיר תרכוש 24% מחברת Bean של עמי לוסטיג ורועי בן ימי ■ שמיר: "בכוונתנו להגדיל באופן משמעותי את הפעילות בתחום בשנים הקרובות"

מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי
מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי

מאיר שמיר מחכה עדיין להזדמנות השקעה גדולה לאחר הכסף הגדול שהרוויח אשתקד בעסקת תנובה, ובינתיים הוא משקיע סכומים קטנים יחסית מההון שהצטבר בחברת מבטח שמיר שבשליטתו במיזמים שונים, בעיקר מתחום הטכנולוגיה. היום (ה') דיווחה מבטח שמיר  כי חתמה על הסכם להשקעה בחברת Bean, "העוסקת בגידול ועיבוד מטעי קקאו, וכן בייצור, הפצה ומכירת קקאו במדינות שונות".

מבטח שמיר תשקיע בחברה הבריטית, אשר הוקמה על ידי קבוצת ההשקעות LR של עמי לוסטיג ורועי בן ימי, עמה ביצעה מבטח כמה השקעות בעבר, סך של כ-10 מיליון דולר, ובתמורה יוקצו לה כ-24% ממניות A של החברה ו-10% מחברת הניהול "שתוקם לצורך מתן שירותי ניהול ל-Bean".

מאיר שמיר הסביר להיום כי "לקבוצת LR ניסיון רב שנים בסחורה חקלאית, והם עוסקים כבר שנתיים בתחום הקקאו. מדובר בתחום ענק שלא עשה קפיצת דרך בשימוש באמצעים טכנולוגיים שקיימים כיום בעולם, וגם עובר כיום שינוי מבני לטובת מטעים גדולים. Bean תשתמש בידע הטכנולוגי שקיים בקבוצת LR ובישראל, כדי לפתח את התחום הזה ואת פעילותה בו. בכוונת מבטח שמיר וקבוצת LR להגדיל באופן משמעותי את הפעילות בתחום בשנים הקרובות", הוסיף שמיר.

פולי הקקאו הם סחורה שרשמה בשנים האחרונות עליות נאות בשוקי העולם, כשלא אחת מחירה האמיר בניגוד לסחורות אחרות כגון קפה ודגנים. קקאו הוא גידול משווני ייחודי שקיים רק באפריקה, אמריקה הלטינית ודרום-מזרח אסיה, והוא נחשב ליבול שתלוי במזומנים של הצרכנים יותר מאשר סחורות חקלאיות אחרות.

לשמיר ולצמד בעלי קבוצת LR יש היסטוריה משותפת. בשנת 2014 השקיעו השלושה 5 מיליון דולר במניות בכורה של חברת אבריסייט (everysight), העוסקת באזרוח טכנולוגיה צבאית בתחום של מחשוב לביש המשתייך למה שנהוג לכנות ה"אינטרנט של הדברים". עוד קודם לכן, בשנת 2008 הם חברו יחד כחלק מקונסורציום משקיעים שתכנן לרכוש את יצרנית ציוד התקשורת גילת לוויינים.

משקיעה בעיקר בנדל"ן וטכנולוגיה

מבטח שמיר, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-750 מיליון שקל, השלימה בבמארס 2015 את מכירת מלוא החזקותיה בקבוצת תנובה בתמורה לכ-1.1 מיליארד שקל, מכירה שהניבה לה רווח לפני מס של כ-516 מיליון שקל, ומאז היא פועלת בשני תחומים עיקריים: השקעות בתחום הנדל"ן והשקעות בתחום הטכנולוגיה.

באוגוסט האחרון השקיעה החברה בקרן State of Mind Ventures, המתמקדת בהשקעות בחברות בשלבים מוקדמים בתחום הביג דאטה, חלל, תקשורת, סייבר, תשתיות ענן וראייה ממוחשבת. בנוסף, החברה חתמה מבטח שמיר במאי אשתקד על הסכם עקרונות להקמת קרן השקעה אירופית "למתן הלוואות לחברות היי-טק בצמיחה, עם התמקדות בברלין".