ועדת הכלכלה צריכה להכריע: מה ההבדל בין אקטואליה לחדשות?

זאת בעקבות ההסכמה לפיה שידורי החדשות לא יופקו מחוץ לתאגיד השידור הציבורי, לעומת שידורי האקטואליה שכן ■ יוזמה: לאפשר לשכור 600 עובדים לתאגיד השידור עד לתחילת פעולתו

איתן כבל / צילום: יונתן בלום
איתן כבל / צילום: יונתן בלום

ועדת הכלכלה של הכנסת תמשיך לדון מחר (ג') בתיקון חוק תאגיד השידור הציבורי הישראלי, לקראת אישורו לקריאה שנייה ושלישית. במרכז הדיונים תמשיך לעמוד סוגיית מיקור החוץ של שידורי התאגיד החדש, אשר תפסה חלק ניכר מהדיון בישיבה שהתקיימה אתמול (א').

למרות ההסכמה לפיה שידורי החדשות לא יופקו מחוץ לתאגיד, לעומת שידורי האקטואליה שכן, עדיין לא הייתה הצבעה בנושא. במהלך היום ניסו הצדדים להגיע להכרעה - מה ההבדל בין אקטואליה לחדשות.

על-פי הצעת אגודת העיתונאים, כל שידור בין השעות 1:00 בלילה ל-16:00 אחר-הצהריים ייחשב אקטואליה, ואילו שידור חדשותי בשעות הפריים-טיים ייחשב "חדשות". דינה של ההצעה להידחות, שכן היא מגבילה את הגמישות הניהולית של ראשי התאגיד ואת החופש שלהם בניהול הלוח.

כעת מחפש יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, הגדרה שתהיה לשביעות-רצון כל הצדדים, ובהם משרד התקשורת, ההסתדרות, האוצר והנהלת התאגיד, אשר תעשה הבחנה בין החדשות לאקטואליה ותאפשר לעובדי חטיבת החדשות להפיק בעצמם את שידורי החדשות, כדי שעצמאותם תישמר.

עיתונאי רשות השידור הובילו את ההתנגדות למיקור חוץ זמני של שנתיים, עד אשר חטיבת החדשות של התאגיד החדש תוכל להפיק חדשות באופן מלא ומאורגן. באגודת העיתונאים העלו גם את האפשרות להגדלת מספר העובדים שיוכל התאגיד לקלוט עד ליום התחילה - 600 עובדים, במקום 450 עובדים, המספר שעלה על-ידי ההסתדרות. קליטת מספר רב יותר של עובדים, אמורה לאפשר לקדם את הקמת מערך החדשות.

על-פי תוכניות מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, בתאגיד החדש צפויים לעבוד 962 עובדים, 51% מהם, אמורים להיות עובדי תאגיד השידור הציבורי לשעבר.