שיא הגועל: תולעים חיות בכרעיים שנרכשו ב"חצי חינם"

לקוח שרכש כרעיים בסניף הרשת בראשל"צ: "חיממתי את העוף, ולאחר שני ביסים הרגשתי תחושה מוזרה בפה. הסתכלתי על העוף - וחשכו עיניי. התגלתה כמות אדירה של תולעים חיות; אני עדיין בשוק" ■ חצי חינם: "מקור הבעיה אינו בסניף"

תולעים חיות בעוף ברשת חצי חינם / צילום: וידאו
תולעים חיות בעוף ברשת חצי חינם / צילום: וידאו

מחדלי הבריאות ברשתות השיווק לא פוסקים, והפעם מדובר ברשת חצי חינם. לקוח של הרשת, דורי וייס, מצא תולעים חיות בכרעיים עוף שנרכשו בסניף הרשת בראשון-לציון.

לדברי וייס, לפני 4 ימים הוא רכש 5 יחידות של כרעיים עוף טרי בסניף הרשת שברחוב משה לוי 8 בראשון-לציון, במטרה להכינם כארוחת ערב לילדיו. 

לטענתו, רעייתו של וייס הרתיחה את כרעי העוף פעמיים ולאחר מכן צלתה אותם בתנור למשך כשעתיים בחום של 200 מעלות. כשהוא החל לאכול את העוף, הוא נדהם. 

לדבריו, "בארוחת ערב חיממתי את העוף, ולאחר שני ביסים הרגשתי תחושה מוזרה בפה. הסתכלתי על העוף - וחשכו עיניי. התגלתה כמות אדירה של תולעים חיות בכל העוף. אני לא מסוגל לסבול את המחשבה שהילדים שלי, ביניהם תינוקת בת שנה וחצי, היו אמורים לאכול מהעוף הזה. כמות התולעים שהייתה לא תתואר במילים. זו סכנה לבריאות הציבור".

בסרטון שוייס צילם לתעד את המקרה, נראית כמות גדולה של תולעים חיות בתנועה. לא ברור כיצד התולעים לא מתו בתהליך ההרתחה והצלייה של העוף.

כשוייס פנה לסניף חצי חינם ביום ראשון השבוע, בשעות הערב, הוא לא מצא כתובת לתלונתו, כיוון שנאמר לו שאין בסניף מנהלים, ושהם יהיו נוכחים רק בשעות הבוקר.

לדבריו, "אני מזועזע ועדיין בשוק מהחוויה המגעילה הזאת. מה שבטוח זה שבעוף אני לא אגע הרבה זמן. אני מוכרח לציין שאני לקוח של חצי חינם כבר 12 שנה, ודבר כזה מעולם לא ראיתי". 

לדברי וייס, "קניתי את העוף ב-06:30 בבוקר, ושעה לאחר מכן הוא כבר היה בתוך הסיר. העוף לא בא במגע עם שום דבר אחר, כך שהתולעים לא יכלו להגיע מהבית שלי. מה שמחליא אותי עוד יותר הוא איך התולעים שרדו אחרי הרתחה ובישול. זו קטסטרופה. אתה לא מודע למה שאתה הולך לראות בצלחת, ואתה מקבל את זה בצורה הפוכה כשאתה בא לאכול.

"ביום ראשון אחר-הצהריים פניתי לסניף כדי להציג להם את הבעיה. עובדת שם אמרה שאין מנהלים בסניף, ושאין לה טלפון של אף אחד. זה סוג של התחמקות. למחרת חזרו אליי משירות הלקוחות שלהם. הם הודו שזה מזעזע. הצדיקו אותי. אמרו שהם לא מתנערים מאחריות, וגם מנהל הסניף אמר לי את אותם הדברים. הוא אמר לי: 'קנית אצלי, אז אני אחראי'. הציע לי להגיע לשיחה ולפצות אותי. אמרתי לו שהבעיה זו לא הפיצוי אלא למנוע מקרים נוספים ולברר את הכשל, כדי שזה לא יגיע לצלחת של צרכנים אחרים. שמעתי הרבה סיפורים, אבל דבר כזה? לא תיארתי לעצמי שזה יקרה לי".

בחודשים האחרונים התפרסמו מחדלים רבים של מזון ואופן אחזקתו ברשתות השיווק. בין היתר תועד חתול ברשת "אושר עד" כשהוא מהלך בוויטרינת הבשר הטרי בתוך קצבייה, וכן תועד חתול ברשת יינות ביתן כשהוא אוכל מהעוף הטרי במקרר באחד הסניפים. בנוסף תועד עכבר בתוך שקית חלב של טרה. 

מרשת חצי חינם נמסר בתגובה: "חצי חינם מקפידה באופן בלתי מתפשר על איכות המוצרים המשווקים ברשת חנויותיה. מבדיקה קפדנית ומעמיקה שערכנו עולה כי מקור הבעיה אינו בסניף. ייתכן כי מקור הבעיה הינו בתנאי האחסון או בטיפול לאחר הרכישה. בכל אופן, כמחווה שירותית הלקוח טופל מיד עם פנייתו".