דיירים בכיכר המדינה: לבטל את "רייב" פורים - הוא מטנף ורועש

הדיירים וכן בעלי עסקים בכיכר זועמים על קיום האירוע ומאיימים לתבוע את העירייה בסכום של 3 מיליון שקל לפחות

כיכר המדינה / צילום: איל יצהר
כיכר המדינה / צילום: איל יצהר

האירוע המסורתי של עיריית תל-אביב בחג פורים הצליח להרגיז את המאיון העליון: דיירים ובעלי חנויות בכיכר המדינה שיגרו לעיריית ת"א מכתב עליו חתום עו"ד ובו דרישה לבטל את אירוע פורים המתוכנן ליום שישי, בטענה כי הקהל הרב מלכלך את הכיכר וסביבתה.

 

הדיירים מתלוננים על "שנים ארוכות של הזנחה והתעלמות", וכעת פנו לעו"ד גיל צבע ממשרד יצחק קירה, צבע ושות', ופנו לעיריית תל-אביב בבקשה לביטול ה"רייב" אליו מתוכננים להגיע כ-100 אלף חוגגים. הם מאיימים בתביעה בסך 3 מיליון שקל בגין הנזקים הצפויים לכאורה.

"הרכב האוכלוסייה בכיכר המדינה אינו כזה אשר נוטל חלק ואינו קהל היעד של מסיבות 'רייב'", נכתב. "תושבי הכיכר ברובם הם אנשים מבוגרים ו/או בעלי משפחות, אשר היו חפצים בפעילויות תרבות אחרות בכיכר, ובוודאי לא מסיבות רועשות שמקומן הטבעי הוא פארק הירקון ולא במרכז מגורים של אוכלוסייה בוגרת".

במכתב מרוכזות התלונות של הדיירים:

■ "הקהל אשר פוקד את המסיבות מלכלך את הכיכר וסביבתה, מחריב את הצמחייה ומשאיר את הכיכר ואת הרחובות הסובבים אותה מזוהמים".

■ "בני-הנוער ויתר הקהל המגיע למסיבות אלה נוהגים לשתות ולהשתכר בסביבת הכיכר".

■ "תושבי הכיכר מדווחים כי הרעש במסיבות אלה עצום ובלתי נסבל, ובמשך כל היום רועדים החלונות בדירתם".

■ "השילוב בין הרעש הנורא, המוני האנשים המציפים את הכיכר ואת הרחובות הסובבים אותה, הלכלוך והזיהום, חסימת הרחובות ומניעת החניי, יוצר מטרד בלתי סביר עבור תושבי הכיכר, שילוב אשר פוגע בהם קשות".

■ "לכל אלה יש לצרף את התדירות שבה החלה המחלקה לערוך אירועים מעין אלה בכיכר, ועל כן אנו מתעקשים לשים לכך סוף. לא יכול להיות ששכונת מגורים מבוגרת ושקטה תשמש בסיס למסיבות רחוב הרסניות ורועשות. הכיכר נמצאת בלב שטח בנוי ומיושב, ועל כן לא יעלה על הדעת כי שטח שכזה יהפוך לרחבת מסיבות המוניות ורועשות בכל עת!".

■ "עבודות פירוק התשתיות של המסיבה עם סיומה וכן עבודות הניקיון בכיכר וסביבתה נמשכות כל הלילה של יום שישי עמוק לתוך השבת, וכך תושבי הכיכר, לאחר שסבלו שעות ממוזיקה מחרישת-אוזניים, נאלצים להמשיך ולסבול את עבדות הפירוק והניקיון, אשר גורמות אף הן למטרד בלתי סביר".

כאמור, גם בעלי עסקים בכיכר המדינה מתנגדים לקיום האירוע. אחת מהם היא סילביה שוורצמן, בעלת חנות Dior בכיכר, שאומרת: "עיריית תל-אביב מזניחה במשך שנים ארוכות את הדיירים ואת בעלי העסקים בכיכר המדינה. מעבר להתעלמות מהמצוקות הפיזיות של הרחוב, פועלים בעירייה לקיים במקום אירועים שאין זה מקומם, בין אם מדובר במסיבות פורים המוניות אשר אינן מתאימות לאופי המקום, ובין אם באירועים אחרים כדוגמת מדורות ל"ג בעומר שפוגעות בעסקים. לצערי, השנה אני ושאר בעלי העסקים לא נפתח את החנויות ביום שישי, שעבורנו נחשב ליום הפעילות המרכזי במהלך השבוע, ובכוונתנו לדרוש מעיריית תל-אביב פיצוי הולם על הנזקים הכבדים שנגרמים לנו".