בקרוב בישראל: מרצדס חושפת דגמים חדשים ומתקדמים

התיאבון ההולך וגובר בעולם למכוניות יוקרה עוצמתיות מביא לייצור מאסיבי של דגמים חדשים: הכירו שני דגמים חדשים של מרצדס שיגיעו בקרוב לאולמות התצוגה

תערוכת המכוניות השנתית של ניו יורק נמצאת כבר מעבר לפינה ויצרניות רכב רבות שמרו כמה קלפים חזקים לשוק האמריקני וחלקם יגיעו בהמשך גם לאירופה. אחת המכוניות המעניינות היא מרצדס GLC43 מבית AMG, שתגיע בחודש יוני לאולמות המכירה בחו"ל.

אם המספר 43 נשמע לכם מוכר מדגמים אחרים של מרצדס, אינכם טועים. סדנת AMG אמצה את המיתוג הזה והשתמשה בו לדגמי C43 קופה וגם A43 וכעת גם דגם GLC זוכה לאותו מיתוג. המכנה המשותף למיתוג הוא השימוש במנועים בתצורת V6 טווין טורבו בנפח 3 ליטר המפיקים 362 כוחות סוס ומומנט של 53 קג"מ נפלאים ב-2,500 סל"ד. המכונית מאיצה מעמידה למאה קמ"ש בפחות מחמש שניות דרך תיבת הילוכים אוטומטית בת 9 מהירויות בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש.

המפרט הטכני שלה כולל חמישה מצבי נסיעה שונים ומערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים בטכנולוגיית פורמטיק' אך הגלגלים האחוריים יקבלו את רוב הכוח עם 69%. במרצדס הכינו לחובבי השטח מערכת היגוי משופרת ומתלי אוויר חדישים שיטפלו במהמורות ויאפשרו לנהג ולנוסעים תחושת נהיגה ונסיעה חלקה ונעימה. בתוך המכונית תמצאו מושבים ספורטיביים ודיפון של עור וקרבון פייברס לחלקים רבים. אם כל אלה לא יעשירו את האווירה הספורטיבית, תקבלו גם חגורות בטיחות בצבע אדום בוהק ותפירות אדומות בכל פינה אפשרית. מחירה של המכונית טרם פורסם וב- BMW כנראה מכינים תשובה בדמות דגם 3X אבל זה עוד ייקח זמן עד שנקבל איתות שזה קורה.

נישאר עם מרצדס שהציגה לאחרונה את ה-A קלאס החדשה וכבר היא מדווחת כי בעוד חצי שנה (ככל הנראה בתערוכת פריז) תוצג ה-A קלאס פורמאטיק מבית אייאמג'י. שתהיה ה- A קלאס החזקה ביותר בכל הזמנים. כמו בדגם הקודם שהוזכר קודם לכן, גם הפעם מדובר במכונית ממשפחת AMG 43 עם אותו מנוע בנפח 3 ליטר ומערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים ותיבת הילוכים אוטומטית בת 9 מהירויות אך בשונה מה-GLC שהכרנו קודם, המנוע יפיק במקרה הזה 401 כוחות סוס, שיטיסו את המכונית מעמידה למאה קמ"ש בארבע שניות נקודה שש. כמות אנרגיית החום שמייצר המנוע חייבה את מעצבי מרצדס לעצב מחדש את פתחי כניסת האוויר בחרטום המכונית שנראית אלגנטית ואגרסיבית גם יחד.

פרטים נוספים על המפרט הפנימי ומחירו של הדגם הזה יגיעו בחודשים הקרובים, אנחנו נשמח לדווח.