כחלון: "מתנגד להתקפות על בג"ץ; לא אאפשר כל פגיעה במעמדו"

שר האוצר בתגובה למתקפות על בג"ץ לאחר ביטול מתווה הגז: "כל מי שינסה לפגוע במעמדו של ביהמ"ש העליון ייתקל בחומה בצורה של מפלגת כולנו" ■ יש עתיד: "דבריו של יריב לוין נגד בג"ץ - חוסר הבנה מוחלט מהי דמוקרטיה"

שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, התייחס היום (ב') בישיבת סיעת כולנו למתקפות על בג"ץ ביממה האחרונה בעקבות ביטול מתווה הגז, ואמר: "אני מתנגד בתוקף לכל מתקפה על בג"ץ. מפלגת כולנו מחויבת לשמירה על מעמדו של בית המשפט העליון ואף עיגנה התחייבות זאת בהסכמים הקואליציוניים".

לדברי כחלון, "כל מי שינסה לפגוע במעמדו של בית המשפט העליון ייתקל בחומה בצורה של מפלגת כולנו". 

בתוך כך, ממפלגת יש עתיד נמסר היום בתגובה למתקפות על בג"ץ כי "ביממה האחרונה אנחנו עדים להשתלחות חסרת רסן על מעמדו של בג"ץ מצד שרים וחברי כנסת, וזה כולל את דבריו האיומים של יריב לוין הערב במליאת הכנסת. מדובר בחוסר אחריות, בחוסר הבנה מוחלט של מהי דמוקרטיה ובפגיעה קשה באמון הציבור ובמעמדו של בית המשפט העליון.

"יריב לוין אמר הערב דברים חמורים ביותר, אך הוא לא לבד. הוא חלק מחבורה מסוכנת שמבקשת לפגוע בשומר הסף החשוב ביותר בדמוקרטיה הישראלית. עליבותה של הקואליציה הזאת היא גם בכך שלא נמצא ולו פוליטיקאי אחד שיקום ויגיד לחבריו: עד כאן! מדובר במופע התקרנפות ופחדנות מביש.

"אלה לא ערכי הליכוד. אלה לא ערכי הימין. זה סתם פופוליסטיות זולה ונמוכה במטרה להשיג רווח פוליטי בזוי. מנחם בגין מתהפך היום בקברו. מתהפך ומתבייש", לשון הודעת יש עתיד.