מנכ"ל גוגל קיבל אשתקד חבילה של 100.5 מ' ד' - לפני שקודם

גוגל כבר חשפה מענק של מניות חסומות שיהפוך את חבילת השכר של סונדאר פיצ'אי ב-2016 לכפולה בערך מזו של 2015, ויעמיד אותו בצמרת מקבלי השכר הגבוה ביותר בארה"ב בשנה הנוכחית

סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס
סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, קיבל בשנה שעברה חבילת תגמולים בשווי 100.5 מיליון דולר - עוד לפני שקודם לכהונת המנכ"ל של חברת האינטרנט הגדולה בעולם, לפי נתונים שפורסמו אתמול (ד').

גוגל כבר חשפה מענק של מניות חסומות שיהפוך את חבילת השכר של פיצ'אי ב-2016 לכפולה בערך מזו של 2015, ויעמיד אותו בצמרת מקבלי השכר הגבוה ביותר בארה"ב בשנה הנוכחית.

פיצ'אי, מהנדס יליד הודו, התמנה למנכ"ל גוגל באוקטובר שעבר, כאשר חברת האינטרנט אימצה לעצמה שם חדש, אלפאבית, כחברת אחזקות של העסקים השונים שנהפכו עצמאיים.

השכר ל-2015 ניתן "תוך הכרה בביצועיו של פיצ'אי ובאחריות המוגדלת שלו כמנהיג כל תחומי המוצרים הטכניים של גוגל", נאמר בדיווח של החברה לרשות ניירות הערך. פיצ'אי כיהן מסוף 2014 כמהנדס הראשי של החברה.

גוגל מעניקה בדרך כלל מענקי מניות גדולים לבכיריה מדי שנתיים, ולא בכל שנה, ואולם פיצ'אי כבר קיבל בתחילת שנה זו מענק מניות גדול שהחברה העריכה ב-209 מיליון דולר, אם כי ביום המענק הוא היה שווה "רק" 199 מיליון דולר.

גוגל מסרה שוועדת התגמול במועצת המנהלים שלה "רואה את הישארותו של סונדאר כחיונית להצלחת גוגל, כפי שהדבר הודגם בקידומו לכהונת המנכ"ל באוקטובר 2015, ומאמינה שרמה זו של תגמול משקפת את ערכו ואת ההזדמנויות שזמינות לו מחוץ לאלפאבית".

כמעט כל התגמול לפיצ'אי הוא בצורת מניות חסומות. המענק האחרון הוא של מניות שישתחררו מחסימה בהדרגה בתוך ארבע שנים.